Monday, March 30, 2009

Fuhh Lega..

Lega...perkataan yg blh aku ungkapkan setakat ni..hihi mcm bende besar jer yg setel yer..pdhal ciput jer..2 bende yg wt aku lega:

1. kerje2 kemas umah baru setel
2. jahit manik tudung opismate setel

ai..ingtkan pebenda la yer..wooo penat tau 2 bende ni..sgt penat..sakit kakitgn, sakit pinggang tp hasilnya puas hati..
sabtu dan ahad aku bertungkus lumus kemas n basuh umah baru..*umh lama yg dibarukan*..mujur dibantu oleh en fahmi kesygnan..siap bawak geng2 die lg dtg tulun..sgtla ringan rase kerja..aku hnya kemaskan dapur..diorg amik part blik n ruang tamu..thanks guys..nk wt air pun rumah xder brg2 lg..kesian..hehehe..so minggu ni kalu TNB dh masukkan letrik, akn diangkut ckit2 brg pindah..sgt penat naik tingkat 4..rumah tu agk lama xberpenghuni..last 2006..hurm mcm2 dh dlm kepala aku ni tp nasihat akak opsmate..kene beranikan diri..walu dok sorg tp jiranku aka opismateku dok sorg jugk..nmpk gaya kalo takut aku menapak umah die..hihihi..lmbt sungguh buln 6 ni..

jahit manik tudung bakiss(opismate) siap jua akhirnya malam td..amik masa 2 hari setengah dgn penuh gigih aku siapkan..sakit pinggang woo tp memikirkan dpt duit hilang penat..*duit sgt penting skang..asal lepas aku bli dip n brg2 bunga pahar sudah*hihih..ok ni aku tunjukkan ckit hasilnya

bawak kt opis hari ni tuan punya puas hati..so lg aku puas..die nk bg upah rm65 skli ngn harga manik..tp rase mahal sgt..aku kurangkan ckit jadik 50 since aku sdn pun xtau nk letak harga berapa..rasa lega sgt dh siap..blh la aku tumpukan pada bunga pahar ku yg mmg xdisentuh sepanjang wiken..

dayu nk dtg kuantan..bulh la kiter jumpa yer dayu..ngn nano n hani skali..sure bez..hihi..bulh amik dip yg dikirim pd hani

8 comments:

nanonano said...

lawaaaaaaa..
pandai jait manik..
adeshh mcm2 dia nk bt,
huhu
bt tudung nikah sesuai kan?
tp kat ktn susah nk cri tudung ikin warna putih
kat kL, ade kat butik ariani,
tp mahai gilo..
:p

nurul aziyana said...

hehehe..terpaksa buat ni nano..nasib kan dpt upah..erm tudung ni membe akak bli kt pasar minggu kt pekan..rm15

antalya said...

wahh cantiknya jahit manik kat tudung tu..pandai yana wat

Unknown said...

yana ni..mmg berbakat
boleh buat bisnes ni
suruh dayu, entah pape je jadik dia

jom..meh kita berkumpul
jom!!!

fana said...

cantik la tdg tu bile ltak manik kaler oren..sweet

anil lutaze said...

wa...nak buat sesi jejak kaseh.. take some shot pls!! hik..

nurul aziyana said...

antalya:hehe belajar sdn ejr antalya

dayu:kalu bnyk masa mmg bisnes dayu..tp tgk le keadaan skang ni..huhu rase nk tmbh 48 jam sehari jerk..

farhana:heheh oren addicted ek

anil:hehhe jejak kaseh tlh berjaya dilakukan

ieja said...

wa..lepas 1 1 die buat..
cntik jahitan manik tu..
terer la die..hee