Tuesday, May 12, 2009

Khabar dr Kg..

Semalam call my beloved mum..sperti biasa panjang bercerita..smua mau dicerita..almaklum la itu jer la satu2nya wanita tmpat aku luahkan segala..dari hal keluarga sampai la ke hal majlis aku nnt..baru seminggu aku xcall, mcm2 dh berlaku rupanya kt kg tuh..mcm2 crita baru plak aku dgr dr mak kesyangan aku ni..
  1. ayh aku g tambah lg bila kad menjadikan jumlah keseluruhan 2500....whooaaa ni mcm nk masuk taraf YB dh ni jemputan..huhu jadi aku+mak aku samer2 pening..ayh aku ni sedar ke tidak sebenrnya bahwasanya jika jemputan bertambah maka yg lain2 turut bertambah..kesian mak aku..die pening n takut kalo2 jemputan yg hadir xterlayan..
  2. mak sedaara aku dgn baik hatinya nk sponsor gula2..mak aku suoh die bli 5000 biji gula2..whoooaaa bnyknyer..saper nk tukang taruk gula2 tuh dlm plastik?saper??saper??erm saper2 la..
  3. cousin aku suoh wt bunga roset *er btul ke eja ni* nk pkai utk smua family...whoooaa aku punyer bnyk masa kah wahai kakak spupuku???utk pengetahuan dirimu, aku kini semput nk nyiapkan yg wajib aku siapkan ni..huhu ampun, permintaanmu itu aku xdpt nk turuti..bli ajer la..kos lg....hhuhu
  4. mak aku amik cuti smta2 nk uruskan wedding aku..tp aku xamik cuti pun..huhu sungguh terharu la pengorbananmu wahai ibuku tercinta..die penat tp masih buat yg terbaik utk anaknya ini.umah pun xberkemas lg..haruskah aku cuti awal dan balik kg awl??plan nk amik cuti 8hari jerk..tp memandangkan kesian kt mak aku ni amik jer la cuti awl 2 hari kan???
  5. mak bercerita pasal cousin aku yg ader problem rumahtangga..whooaaa laki die mmg giler-kaki pukul bini..bodoh punyer jantan!!masuk jail lg bagus xsedar diri sungguh..mak dh suoh pesan kt en fahmi-jgn buat perangai ini..mintak jauh..
hurm bnyk lg mak cerita tp xingt..kui2..ok la mau bikin bunga pahar..serius aku mau tmbah 10 kuntum jer lg..pastu nk wt hntran plk..takut xsiap..tudung nikah dan sanding xbli lg..inner pun xbli lg..stokin juge..

comel pulak dwai kaler merah..kalo tau dr awl lg aku bli dwai merah..sesuai ngn tema

pssttt..:aku penah mimpi aku di hari perkawhinan..sonot sngt ramai yg dtg, kawn2 sek ren men seme dtg..mcm reunion nkt umah aku lak rase sampaikan aku bgn lmbt nk g keje...huhu adakah itu akan menjadi realiti???insyaAllah..ramai yg raikan

18 comments:

Nariko said...

wow..byk nyer jemputan.. ya..true, if byk jemputan=cost bertambah. tp itulah, kdg2 org tua kita ni over excited. good luck with the prep k
:)

Unknown said...

undangan bertambah
kena tambah makanan..takpe ayah yana mesti dh pikir dh tu smua..
tak yah nak buat pape dh yana
beli je dah
tak sempat dah kalau nak DIY lg skrg

Anonymous said...

yana...smpai 2500? wah...besar2 an ni..alhamdulillah..hehehe..amy nye kecil2an je..almaklumla..bajet..kawan pn x ramai sgt..huhu..

ape2 pn..gudluck dgn persiapan.. =)) skarang ni dh xde masa nka DIY..x cukup dah..beli aje la ye..hehe..

nurul aziyana said...

nariko:erm org tua sy ni mmg sngt excited..thnks ya..harap semua berjalan lancar jer skang

dayu:tu la..yana mmg xnk pkir dh tp kesian kt mak..sure die la org pling letih..DIY??mmg xpkir dh pun

amy-wan:yana pun nk kecil2 tp anak pompuan sorg, aper org tua nk mmg xleh nk kater aper ar..kenalan ramai sngt..

ieja said...

wah.. ramainye jemputan.. mesti meriah nurul... seronok ramai org meraikan kite.. :)

Reena said...

wah ramainya!! anyway, klu tak sempat beli jer..x payah nak DIY, kejar yg penting2 je....

mesti fikiran melayang waktu keje kan, x ingat nak buat keje dah nie, mesti fikir nak cuti kawin jer...

nurul aziyana said...

ieja:mmg kalo dipikir2kan seronok..tp kene get ready ngn kepenatan ar

reena:mmg xkan diy dh pun..huhu xlarat dh..nk pkir nk siapkan hantran jer..cuti mmg dh lamer dok pkir..hahaha

xeea said...

kalau dah kad 2500, jemputan yg datang biasanya double drp jumlah tu! mcm kite dulu, kad 1500, yg dtg mau ada 3000. siap buat catuan lauk, takut tak cukup :p

whoa.
selamat pengsan!
hahaha

Ija1202 said...

Ramainya.....mesti meriah!...yang mana x sempat di buat masih sempat nak membeli...yg penting dah dekat ni...yana jaga diri tau!..jgn over load sgt buat keje tu..hehhee gud lck dear!!

fana said...

syantik la nurul...

nanonano said...

kak..
org pun pening pikir psl bunga dada tu..
xsempat nk buat dah..
tp kat small garden ade jual yg plg murah $1 satu..
hihi klu xde mase sgt da..
rembat kat ctu je..

hehe sbenarnye bukak akak sorg tao mimpi cmtu..
agaknye kite terlalu pikirkan sgt,
nak2 skrg ni time ngedar kad pd member2 & hope sgt derang dtg,
sbb tu terbawa2 dlm mimpi,
maklumla lame dah xkumpol ramai2 kwn lama..
owhh besnyeee..

myheart said...

huhu..nape kite rase, buat munge dip ne..kos die makin bertambah2 eks..huhu

deqyalalink in-situ said...

weee...rminyee..mst meriah nii.huhu..

sweet cravings said...

yana.. same la kita.. awal2 lg my dad request 2k kad jemputan okeh?! banyak gila.. that means lbh kurang 3500- 4k orang nye mkn atau lbh.. isk, tp, tu la... da dia kta dun worry.. kt follow je.. insyAllah semuanya akan ok :)

antalya said...

sy pon termimpi pasal hr kawen jugak.gerun ahh xmo citer uhuu.mimpi yg tak best

nurul aziyana said...

xeea:huhu normalkah semacma itu??huhu xnk pengsan..

ija:mmg bli jer ija..huhu xlart dh nk kerah tenaga

farhana:erm cantikkan guna dwai merah

nano:haha bunga dada??adeh lawaknyer namer itu..aritu g small garden xperasan lak bende tuh..kwn2 sek men bg respon positive..sonotnyerr..lamer xjumepr diorg

myheart:er yer ke?naper sy blh jimat utk 1 kuntum tu??

deqya:jgn luper dtg la yer

sweet cravings:tu la follow jer la,nk kater aper lg kalu dh itu kehendaknyer

yun:huhu kene bnyk doa smga semua dipermudahkan

anil lutaze said...

insayllah akan mnjadi realiti...aminnn

myheart said...

entah la yea..mgkn sebab cecair dip saye beli tu prob cket agaknye..huhu..so kene beli lg..