Thursday, May 7, 2009

Lamanya Bercinta..PArt 2

Hari ni pahang cuti sempena hari hol..dptla aku sambung kisah cinta ini..hehehe..kpd yg tlh mengikuti kisah ini di bhgn pertama, kalo nk tahu part yg ke2, jgn berganjak dr kedudukan anda..hehhe..

ok percintaan jarak jauh kami..mesia-australia...ekceli sblm fhmi sambung bljr kt aus die bljr kt kolej mara banting..time tu la kitrg selalu dok bergayut..die call guna public phone..bile dh declare bahasa diri pun berubah la..kalo dlu aku-ko kitrg dh tukar yer-org..kadang2 sy-awak..hehe..naik satu pangkat nmpknyer..dlu aku kuat merajuk..ckit2 merajuk..hahha tp syg punyer pasal kan, si dia pun pujuk jer la kejenyer..*ish2 kalo dipikirkan balik, buruk benor perangai*..time ni kami saling kenal diri masing2, perangai masing2..time ni jugak la aku korek mcm2 crite masa kt mrsm pc dlu yg aku xtau..rupanya die ader gtau sorg clasmate kitrg, suhailey yg die minat kt aku n kalu ade pluang bercakap ngn aku tu bukan main suke..kalo aku xder kt klas mcm g prep kt library ke, die rase xbesh..hihi..cenggitu rupanya.nasib aku xtau time tu..kalu tau mesti konon2 control ayu..ahaks..habisla title kanak2 ribena tuh, rugi la kan..en fahmi ni dalam kelas xbnyk cakap..mmg baik n sopan jer..hihi..tu yg die xberani nk usha lebih2..sekadar curik2 tgk jer la, ye x bang???

***************************
hbis cite kt pc, fahmi dh g ausee amik medic..huhu time tu kau rase jauhnyer pakwe aku ni tp nasib baik la call rate kt sane murah..so die slalu call aku..ingt lg, port aku bergayut ngn die mlm2 adalah kt tangga hostel..sampai panas2 telinga..huhu punyer la bercinta sakan, seme bende nk cerita, nk bergelak ketawa, berkongsi masalah..pendek kata seme la..hnya hp jer la penghubung kami selain email2 berupa surt cinta..rela g lab com slbm maghrib sbb nk bc email dr buah hati..malah seme msg dr fahmi aku tulis balik dlm buku kecik yg comel, smpai skang masih ade..nnt bile dh kawen nk tunjuk balik kt die ayt2 cinta yg die bg..ayt2 cinta kitrg power tau, hahahaa..masing2 alahai romantiknye..time ni kami dh mula bahsakan diri abg-ayg..ecewah punyerla susah aku nk panggil die abg time tu..hahahaha..gatai btol..

**************************
bile fahmi blik bercuti, kemainnyer aku sronok..tmpat dating masa tu kt KL..pusing2 KL naik LRT, monorail mmg syok ar..hehehe..ade skali die tunggu aku kt pudu, bawak hadiah teddy bear yg dibeli di ausee ngn coklat..wah sngt happy time tuh..yelah maner ader org penah bg..die mmg cinta pertama aku..smpai skang pun masih ader lg teddy bear tu..*nnt bg kt ank pulak*..baru ni masa g KL bli brg2 kawen, kitrg plih utk park keter kt stesen lrt, semata2 nk ulang balik aper kitrg penah buat dlu, utk kembalikan kenangan..kadang kala kene buat cmtu kan utk ingt balik..umah tumpangn aku bile ke KL ialah umah kazen aku kt shah alam..so fahmi antr aku kt shah alam pastu patah balik ke gombak umah abg die..jauh tuh tp takut awek die ni sorg2, so sanggup la kan..harap2 pas kawen perasaan caring die tu xkan pudar


*************************
selama setahun fahmi di ausee, die rase cam xleh nk stay..ekceli dunia luar tu xserasi ngn die..amik kptusan utk balik ke mesia setelah diberi plihan oleh pihak MARA, n sambung belajar di uia..tp berlainan course..amik biomedic plak..tp aper terjadi bnyk hikmah di sebaliknya..mmg TUHAN dh tahu setakat mana hambanya blh menerima..mak fahmi makin menerima aku sbb aku still ngn fahmi even die dh xbelajar kt obesea..maksudnya walau aper jadik kt fahmi tp aku still trima die..setia beb!..tu yg buat mak die tau betapa aku ni ikhlas nk trima anak die, even dlm keadaan susah pun..hehe jadik itu la yg aku kater hikmahnya..erm since fahmi dh dok dekat, panjang jugk la langkah aku g menapak kt KL tuh, dating la beb!aper lg..hihi..kadang2 tumpang blik clasmate die yg sporting kalu mlas tumpang umah kazen aku..dalam dok dating2 tu mak die sempat pesan kt aku suoh nasihat ckit kt fahmi ni blajr btul..ok makcik, perintah dituruti..

time ni aku wt suprise!!dtg uia sdn..call die aku kt uia..punyer la terkejut..tgk la rupanya masa muda2 dlu..suke simpan misai..hehe

*************************
aku selalu tnya naper fahmi suke aku..dan die akan jawab satu sbb, then aku tanye lagi sebb lain, jawab lagi, tnyer lagi *stail xpuas hati*..hehhe biasa la kiter mmg nk tau kan..erm fahmi suke org yg rendah..mmg semua kakak2 ipar die lbih krg aku jerk..ni bakal biras aku yg baru pun rendah gak..kesimpulanya semua menantu perempuan xder pun yg tinggi ala2 model..die pun suke pipi aku yg tembam ini..hahha..dan ader bnyk lg la yg spesel di mata die walau pd pndangan org lain bende tu xheran pun..hihih..aku pulak suke fahmi sbb die sngt baik, die xsuke marah2, sngt hormat org tua, yg penting die xsmoking sbb aku sngt benci org yg smoking*menyusahkan hidup aku thn bau asap rokok*, yg penting tahu agama..dan yg specialnye die lebih cool dr aku..n jenis yg setia dr satu walaupun bnyk kali dimengorat oleh org lain..sampai skang pun masih ader yg usha okey!..huhu aku rase nk belasah jerk saper yg gtai tu..*ewah tunjuk berani konon*..dan aku jugak suke die sbb die pandai masak, blh kemas dapur pendek kater xberat tulang..*buat keje sorg2 tnpa pertolongan suami penat kan??* U HOLD A SPECIAL PLACE IN MY HEART..

***************************
bercinta lama2 pun xbesh jugak kan..so kami pun plan utk kawen...lepas aku habis dgree, aku sambung master pendidikan kt UTHM..masa tu fahmi masih lg belajar..tp kami gtai jugk nk kawen..plan yg pertama, kawen bulan 2 thn 2007..*konon2 nk kawen time birthday aku la*..masa tu plan hnya kami berdua tnpa melibatkan org tua..tp fahmi dh bgtau parents die..sblah fahmi ok sbnrnya sbb abg die pun kawen time belajar..tp belah family aku xbg, time tu kitrg ni xpkir dh bab duit..*ish singkt btul*..pdhl masing2 bukan berduit pun..camne nk kawen..mak ayh aku kater biar aku habis belajar master dlu..ok so kitrg tangguh la..tp aku kater lepas aku habis master aku nk kawen..so belajar la aku slama 1thn stgh..plan kedua adalh bulan 2 jugk tp thn 2008..time tu dh habis belajar n tgh tunggu posting..aku suoh mak ayh die dtg merisik n bincang skali tarikh kawen kami..diorg dtg tp ayh aku kater xblh lg kawen bulan 2 sbb aku xdpt keje lg n fahmi pun mmg xhabis belajar lg..huhuh masa tu aku rase sngt sedih..ape ke susah sngt nk kawen..huhu aku malu gak pd famly fahmi...sbb dh bnyk kali tangguh kan..tp ape nk buat, semua tu ttp ade hikmahnya..

konvo master-masa ni aku dh dpt keje kt polisas

***************************
alhamdulillah bulan 6 2008 aku dipostingkan..di kuantan plak tu..so dekat la ngn fahmi *die dh transfer dr uia gombak ke kuantan since fakulti die pindah cni*time tu die dh di thn akhir..xsangka dpt kt polisas..jadik percintaan jarak jauh tu berubah jadik jarak dekat..seronoknya bukan main..hehhe..bile dh keje, aku dh nekad, nk kawen jugak, dh xnk tangguh2 lg..aku cakap kt famly aku..so bile dh mcm tu, akhirnya fmily fahmi dtg umah bincang tarikh..kitrg xbertunang sbb aku mlas nk pkir bnyk2 kali nk buat preparation bnyk kali, lg satu sbb nk jimat..aku pkir baik la duit utk tunang tu dispend utk kawen..so kedua2 belah family setuju..mak aku jenis xkisah even aku ank pompuan sorg..jadi tarikh pertama yg dipersutujui kedua belah pihak nikah 4jun n kenduri 6 jun..masa tu Tuhan sajer yg tahu, betapa aku sngt2 lega, gembira n bersyukur..akhirnya impian utk berkahwin tercapai setelah sekian lama impian itu tertananm dlm hati..masa tu ayh aku dh blh trima fhami dh sbb fahmi ni pndai amik hati kan..bile diorg berborak dh mcm member plak aku tgk..tiap kali raya pun fahmi dtg umah..aku jer xpenah dtg umah die time raye..hehehhe ok syg, thn ni nmpknye kiter ebraya bersama la yer..beznyer..

***************************
kite merancang tp TUhan yg tentukan..tarikh 6 jun tu terpaksa ditunda ke 8 jun pulak..huhu pd mulanya aku memberontak sbb tarikh tu jatuh pd ari isnin..saper yg dh emngikuti blog ni tentu dh tahu kisahnya..saper nk dtg kalo ari isnin, seme org keje..huhu...menangis jugk la aku time tu tp xleh nk wtper..hitma akter ayh aku hitam la..putih katanya putih la..terpaksa ikut dlm rela..tp nasib la family fahmi ni jenis yg blh consider, so xkesah asl nikah ttp 4jun..huhu tp bile dh lama2 aku redha jer la asl majlis nnt selamat n berjalan lancar..sejak itu persiapan aku semakin rancak..n blog ini menjadi saksi..tp dlm nk kawen tu kami penah gaduh sampai rase nk tangguh lagi kawen..huhu nasib la pertimbangan akal tu waras lg..jadi mood kami skang ni sngt xsabar utk bergelar suami dan isteri *gtai ke??eh tidak*

**************************
'mungkin ramai yg tertanya2, abih tu fahmi xkeje lg cmner nk tanggung aku..solan ni dh biasa sngt diajukan pd aku tp aku ttp selamba..sampai kan mak sedara aku kater nnt aku yg tanggung die..huhu sedih tau bile org cakap gtu..aku mmg xtau nk yakinkan org cmner..tp aku ttp yakin ngn rezeki TUhan..fahmi bercita2 nk jadik pensyarah..alhamdulillah die dpt offer dr dean die utk sambung master, n dlm perancangan utk amik fellowship ngn uia..xperlah walaupun perjalanan itu masih pnjg, aku ttp ngn die walau susah n senang..xkisah aper org nk kater, xkisah walau org lain senang ngn hidup masing2 tp aku ttp ngn die, xkn berganjak..xpela walau terpaksa berkorban tp utk kesenangan masa hadapan ape slahnya susah dahulu kan..jika permhnn utk fellowship berjaya, gaji die mmg lg tinggi dr aku so xpyh la nk berlagak ngn status aku ngn keje tetap skang ni..muahahah..aperpon kptusannya aku yakin die akan buat yg terbaik utk family yg akn kami bina nnt..aku yakin die akan laksanankan tjwabnya..so aku rela die sambung master utk 2thn lg..tp yg sedihnya..masternye mungkin di ganu..terpkasa la kami menjadi husband n wife di hujung minggu..huhu..

*******************************
ok la dh xlarat nk menulis..itu la kisah kami..*8thn bercinta-same ngn usia percintaan zamarul+diana rafar, diorg pun kawen jugk last2*..aper2pun aku harap smua berjalan lncar..mga kami dimurahkan rezeki n dipermudahkan semua urusan..aku akan sokong apepun kptusan fahmi sbb aku tahu deep down in his heart, he wants the bez for me..akhir kata I LOVE U SO MUCH DEAR..
selingan -:

cikgu2 di mrsm pc yg masih kekal..insyaAllah aku akan undang mereka ke kenduri kami

18 comments:

Ija1202 said...

Jodoh yg telah di tetapkan oleh Allah..walaupun bercinta dlm tempoh yg lama...ermm 8 tahun, pelbagai dugaan melanda, putus sambung...suka duka..jadikan ia kenangan utk di kenang ketika usia meniti senja..Semoga berbahagia selalu.. :)

haime said...

yana.. sweetnya kisah cinta tuuu.. hehe moga bahagia selalu ke akhir hayat..teruskan usia percintaan tu, biar samapi 8000 thn kalau boleh.. hhihii

a said...

masuk novel ok ni.. ataupun buat majalah macam artis2 buat tu..keh keh

antalya said...

fuhh berair mata baca citer yana
1.touching
2.sakit mata ngadap pc lama2

nurul aziyana said...

ija:harap smga jdh ini berpanjangan hingga akhir hayat..trima kasih

k.zu:insyaAllah k.zu..doa smga selamanya bersama

k.ida:hahha novel kene ayt lg touching..ni main bantai jer ayt

yun:hahha kesiannye..nk wt cmner mlas nk sambung lain entry,habiskan trus

f a t i h a t i e said...

hihi comelnye korang ni.. sweetnye, suke dgr kesah cinta org ni ...hikssss

f a t i h a t i e said...

byknye dugaan yg melanda eh..betul2 langsungkan aje, asalkan kawen..klu nk tgu tarikh sesuai, ntah ke bila2nye sesuai..

mrs.F said...

belajar uthm ek...patutlah mcm kenal jubah tu..say nie pun dari dip kat sana..time kuittho..skang smbung degree plak..masa degree batch mana ek??

Suraya Jafar said...

bagus akak sue ni.. setia.. kalu hati kite ikhlas, Allah akan tolong kan kak nurul, wlupun org ckp mcm2.. kite kene terima teman hidup kita seadanya.. kan kan kan?

nanonano said...

fuhhhh..
pjg citernye..
alhamdulillah,
bertahan smpai tahap ini,
semoga semuanya berjalan dgn lncar esoknye eyh kak..

p/s: bg encit fami bace blog ni,
mesti terharu eyhh..
:)

nurul aziyana said...

fatihati:erm skang ni dh xkesah psl tarikh tu, asl semua selamat..heheh

mr.s F:dgree kitrg batch yg masuk 2001..batch last yg kemasukan terus spm

suraya:yer btul2..terima seadanya psgn dgn ikhlas,hidup hnya sementara, jgn terlalu meminta yg sempurna

nano:hehe tu kire dh dipendekkan crita dh tu..kalu nk criter smua 7hari 7 malam pun xhbis na..

~ iza ~ said...

finally...kawen jugak.. :)
ilang segala jerit perih masa bercinta dulu..dan cukup berbaloi bila klimaksnya tiba masa akad nikah nanti..

sedangkan lidah lagi tergigit..tapi, if takde adegan 'gaduh2 manja' ni, mcm takde seri pulak sesuatu perhubungan tu..

apapun..
kenangan tu tetap indah kan..
moga berbahagia dunia & akhirat..

nurul aziyana said...

iza:thanks iza ats doa itu..mengharapkan bende yg sma

ieja said...

nurul.. tahniah..berbaloi kan akhirnye dapat bersama...ieja doakan moga kekal hingga ke akhir hayat.. :)

KAK RAINBOW said...

sweet nyer percintaan. rajin aziyana menaip. akhirnyer bertemu jodoh. semoga bahagia aziyana.

Noleen said...

so sweet...

Aishah Rahim said...

mak, panjangnya kisah cinta!! hehehehehe.. pape pon, congrats nurul.. sampai jugak ke destinasi yang dituju kan??

pamie said...

to all readers: wait for the prequel..hoho cam movie star wars la plak..

p/s-mmg terharu la citer ni..wat novel nak yang? ehe..