Wednesday, June 17, 2009

Beberapa hari sebelum..

Ada lg 4 hari sebelum kenduri umah aku berlangsung lepas nikah pada 4 jun..selama 4 hari tu aku lepak jer..rase konon2 lambt lg la 8jun tuh..5jun, aku blh lg tdo..lama plk tuh..huhu..padahal xsedar diri brg2 hntran ader lg xnmpk rupa hntran..kt rumah pun lengang jer lg..ayah aku pun sempat lg gi edar kad saat2 akhir..sementara kad masih ada..itu pun ayh aku cakap ader lg xsempat nk undang..halal ajer la..dan yg ajaibnya seme yg mak aku undang dtg plk tuh..doorgift pun saat2 akhir dibungkus..nasib ader balance..tp yg dtg lmbt tu xbnyk la dpt..strt kol 10 pg sampai malam, org xputus2 dtg hinggakan sesi membuka hadiah ditangguhkan..mmg sngt2 penat..maghrib baru smapai umah dr outdoor shooting..

adik bujang turut dikerah mengisi brg2 utk diberi pd tetamu

sehari sblm baru la nmpk mcm nk buat kenduri..brg2 kenduri pun dh mula memnuhi ruang dapur rumah..brg2 tempahan mula sampai ke rumah..

tgk tu..sold out kene borong dek ayah aku..nama glamer ayh aku adalah POK

sedara2 dh mula bertandang..bhgn dapur dh mula kecoh..aku sempat gi menyelah tgk org sembelih lembu...huhu kesian kt lembu tuh..mmg aku xmakan ar gulai daging kenduri aku..sorry lembu..kerana aku ko terpaksa dikorbankan..malam kenduri tu sngt lewat aku tdo..sempat lg isi telur utk pulut kuning..mak sedara dh mula pesan jgn tdo lmbt takut xckup tenaga esoknya..

hari kenduri, pihak pengantin lelaki dijangka tiba jam 10.30 dan berarak jam 11..tp jam 9 aku xsiap dimakeup lg..huhu buat hal lg mak andam aku tuh..nasib baik makeup ok dr nikah..kalo x mmg aku rase nk ngamuk..lama sngt tunggu sempat lg aku dok tgk cousin aku touch up lauk pengantin..aku rase pengntin lain xdernyer sempat nk g jenguk dapur..

tembikai yg dibentuk bunga..aku heran ngn cousin aku sorg ni..serba tau..towel n samping pun die yg gubah..bercita2 nk bukak kedai jual alat pengantin

ok sambung di lain entry..daaa

6 comments:

fana said...

nak tgk pic lg nurul~

zul said...

apa punyer pengantin ah ko ni, semua tempat ko nak jelajah... hehehe

KAK RAINBOW said...

alahai baca citer aziyana teringin nak kawin semula. seronok kawin kan. kalu laa masa boleh diputarkan semula :)

nanonano said...

hehe mcmni la kenduri kat kg,
meriah kn..
tp akak beruntung, mcm rilek je..
huhu

Anonymous said...

wei pe ni crik2 gmbr ak....
igat ak ni kuli ke

shidi said...

ma bco blog mung...
kah2....!!!!!