Monday, July 27, 2009

Ternyata ibu mmg sentiasa mahukan yang terbaik utk anknya...

Ada tugasan yang perlu disiapkan-sebhgian dr syarat utk lulus induksi.Setelah ceramah sepanjang hari, setiap hari, ada 2 tugasan individu dan 3 tugasan kumpulan harus disiapkan. Tugasan individu dh pun aku selesaikan..tinggal utk kumpulan sajer yg nk ditambah dan diperisa ckit..tp aperpun malam ni harus siap!! sbb nk ready utk exam.ader exam jugak yer..huhuhu tp rindu nk menulis di cni..so kiter tulis dlu!!!!yeeaa

ok back to the topic..
sbnrnya apa yang nk ditulis di cni adlah hasil dr pemkiran aku dan pendapat sendiri..ekoran pkiran yg kadangkala tidak memberi tumpuan ketika ceramah maka terbit la mcm2 angan, impian dan kesimpulan yg ntah aper2 tp blh diterima akal logik *aku kira*

drpd percambahan idea tu aku mmg sahkan dan mmg xdpt nk sangkal..xsyak lg kasih ibu mmg besar nilainya..pengorbanan ibu mmg tidak dpt nk dibalas dgn ape skalipun..ibu mmg sentiasa pkirkan ttng anak..tp xtau la kan korang pkir mcm maner..

ok aku bg contoh dlm konteks diri aku sdn walau aku belum lg memegang gelaran ibu, bukan jugak gelaran perempuan yng mengandung tp ingin mengandung secepat mungkin

1. bila nk beranak, aku pkir negeri mana nk dijadikan tempat beranak nnt..pahang or tganu..kalu lahir kt pahang nnt anak aku xdpt keistimewaan ank terengganu cthnya dpt duit ihsan ker *isk mata duitan sebentar*...nk sekolahkan anak kt sekolah imtiaz ker..kalu lahir kt ganu, cmner hubby nk cuti tunggu lahir nnt..kt hospital besut xbaper nk prefer..aku dh pkir masa depan ank..dan sudah semestinya mau yg terbaik utknya..aku tidak mahu tindakan aku sekarang blh memberi effect yg besar pd masa depannya..

2. bila nk anak lahir, bulan ape yg elok bulan kelahirannya..terasa nk guna kajian dr fadhilah kamsah tp ni dh masuk dlm usaha merancang sedangkan kami tidak mau merancang utk ank pertama..walaupun ini dilihat sbg sesuatu yg merepek, tp nk buat mcm maner kan dh bende ni cross my mind

kadang2 aku rase mcm aneh..tp Allah itu mmg Maha segala..Dia cambahkah rasa itu dalam diri aku..dan aku terfikir, apa yg mak kita buat utk kita walau ada yg kita xsuka tp sebenarnya itu utk kebaikan kta semata..mungkin rasa ini tumbuh utk aku lebih menghargai ibu..
pada rakan2 bloggers yg dh pun prgnant (yun, nano,nurul dan lain2 yg sy xsebut d cni)..tahniah sbb dh dpt merasai perasaan seorang ibu even masih baru lg tp diri ini percaya kalian juga ingin menjadi ibu yg terbaik..

7 comments:

KAK RAINBOW said...

betoi ckp kamu aziyana...setiap org mengimpikan menjadi ibu yg baik kepada anak2nya. gud luck kat kamu ye :)

nanonano said...

insyaAllah,
walaupun mcm xde naluri seorg ibu lg ni,
huhuhu..
kami doakan akak same2 join the club gak..
;)

deqyalalink in-situ said...

kak yana..copekla pgnant..nak anak buah nii..huhu :p

zul said...

wei, biler nak balik ni...

penat tau wat kelas sorang2

nurul aziyana said...

nurul:trima kasih..gud luck jugak buat kamu smga selamat sampai ke akhirnya

nano;mungkin sbb kecik lg..bila dh baby pandai gerak2 nnt raser la kot

deqya:heheh tulun doa2kan skali yer

zul:ni sudah lari dr topik..xper la nnt aku balik la..bg pluang ko nk konker klas dlu

antalya said...

elok jugak yana tak pregnant awal2.kalo tak seksa tau time kursus tuh.alahan peringkat awal pregnant ni tersangat la teruk uhuuu. anyway sy jampi kamu pregnant after this fuhhhhh

nurul aziyana said...

antalya:hahhaha fuhh menjadi la jampi puan yun ni..hihihi..erm tu la kan, time2 kusus ni susha plk kalo jadik gtu..kt umah hubby ader xper