Friday, October 2, 2009

Buang Tebiat..xperla sekali skala merasa

Sejak dua menjak ni perngai malas aku mcm makin menjadi2 jerk..
Bila kene buat keje rase mcm nk hangin jer sbb malas buat tp kene buat..ish truk btol kan..
aku xtau dr arah mana dtg perasaan malas yg membuak2..
balik keje rase nk melepek jer..tido pun menjadi kgmran
kt dpur, aku mcm xder mood nk menambah stok lauk dlm pti ais..slalunya aku ghairah bli ikan ayam sayur bagai seme..skang ni mcm kosong jer pti..
smlm pun g bli lauk, baper ekor jer aku bli ikan..
rase nk masak tu mlas yg amat..
akhirnya satu malam, aku lapar..tp aku malas nk masak
maka tercetus idea-ikan goreng cicah budu +tempoyak mkn ngn nasi panas..whuaaaa 1 pot nasi yg sblm ni dikongsi bersama ngn hubby aku berjaya balun seorang diri..
hubby tgk aku mkn, die request nak mkn nasik jugk, terpaksa masak lg skali nasi..
tp die ngn lauknya sendiri-ikan kering +kicap makan ngn nasik pnas jugk..
die jugk berjaya habiskan 1 pot..
buang tebiatkan kami..
dan malam semalam, teringin lg nk makan lauk yg sama..maka aku masak 2pot nasik..uhuks kalu diamalkan stiap malam, mau jd belon sorg2..ish perlu dihentikan tebiat buruk ini cepat..
senang tp bahaya..
jimat tp bakal merana kerana gmuk..ish xbleh2..
maka malam ni tiada lg lauk itu..
kerana malam ni ader jamuan makan..hahhahaha lg gmuk daaa...

12 comments:

Tukang Karut said...

Tu bukan buang tebiat tu.dah kire masuk mentang kedarohsss tu Muaahahaha... Orang berbadan dua memang mcm tu..hehehe...lepas ni mcm2 lg akan blaku benda2 yang xpenah kita lakukan...

KAK RAINBOW said...

aziyana kamu pregnant ke? mcm ada simptom2 pregnant nie. malas2 dan puasa penuh kan :)

nanonano said...

haa??
mushkil neh..
*bile bace komen2 kat atas :p*

Unknown said...

betul lah na
nape komen2 kat atas tu mcm mau menyatakan sesuatu
tuan punya blog
sila buat kenyataan segera ye

tapi yg penting
rasanya kan, masuk bulan ke-4 ni
kerajinan sudah mula meluntur
dapur dan peti ais sudah mula diabaikan

dan hari ni tiba2 terpikir
gas dah 4 bulan tak habis2
petanda apakah itu???

Tukang Karut said...

Orang empunya badan xperlu ckp ape2 lg dah...CNN dah kompomkan dah..xyah la nak menidakkan lg..hehehe... Xsabo ni nak menimang cucubuah yang kedua....

nasya naim said...

::sama lah..mkn benda2 tu mmg buat kita gemok..::

xeea said...

huwah
gossip gossip
i loikeeee!

nurul aziyana said...

to all:uish gossip ar..jgn dilayan gosip2 panas ni..si tukang karut mmg keje die mengarut

ieja said...

hehe.. nurul.. ade brite gumbira kaaa????heheh

Suraya Jafar said...

hee..

mesti jd ibu mengandung yg comel ni nanti..

ni mesti baby boy nii..

♥ ilyana ♥ said...

hai mekna.. tak lama lg boleh join club la. simptom2 tu mmg refer pd keadaan tgh pregnant.. congrats...

nurul aziyana said...

to all:no comment..haahahha