Monday, December 14, 2009

Deco lg

Hujung minggu..terasa disia2kan mcm tu jer..betul la kata org, hidup tidak bermakna bila tanpa kasih n sayang..ok abaikan..benda yg lepas tak usah dikenang..amik sajer pengajaran dan hidup kembali normal, senang cerita..

Hari ni spttnya sudah memulakan kerja menanda, tp mcm biasa la..kertas2 jwpn masih cantik di dalam sampul..ish betapa aku mensia2kan masa yg telah semakin lama semakin ditarik nikmatnya oleh Tuhan..ok biar aku sudahkan dlu entry ni, janji lepas ni aku pulun!!

Lewat petg semalam, akhirnya angan jadi nyata..tidak pernah sekali dlm hidup aku buat kerja gubah menggubah bunga..tp hendak seribu daya, tangan keras ni berjaya juga menghasilkan topiary idaman kalbu..

walau tidak segah dan seindah pro, hnya menggunakan tin sardin yg dh aku touch up, tp aku ttp bangga ianya terhasil atas inisiatif sendiri dan yg penting tidak membebankan kewangan.


mungkin sedikit rendang..dan perlu penambahbaikan..oowwhh rasa tidak percaya dgn kebolehan sendiri, lepas ni boleh la ngeneng2 pd mak kalu2 rumah di kg mau kan khidmat tgn aku jugk untuk menyerikan ruang..kini aku jatoh chenta pd topiary!! *lepas ni blh wt flower ball utk gntung2 plk*

11 comments:

sharEna said...

ehhh cantik la hasil kerja tgn awk..leh buat jual nihh hehe..

nurul aziyana said...

sharena:hehe..blum mencapai thp blh jual lg..perlu dikemaskan lg..utk rumah sdn xper la..kalu jual, org sure nkkan kualitinya

Anonymous said...

eh..macam mane buat bunge tu? gubah sendri ke beli yg siap dah bentuk bulat? hehe...cantekla...mcm nak cuba jugak je..

nurul aziyana said...

amy-wan:buat sendiri..gabus utk cucuk tu, potong n bentukkan bulat, then cucuk ar bunga tu ikut gabus tu, senang jer buatnya

Unknown said...

penuhlah umah yana dengan hiasan ciptaan sendiri lepas ni
kalau rajin smua jadik kan.. kena kreatif skit je

xeea said...

camana akak bentukkan gabus tu jadik bulat betul eh? tak kerepot2 ke? hee

lupikirlahsendiri said...

hehehe..
suke bace komen2 kat sini..
mcm2 soalan.."akak camner akak wa bunge nie..bla..bla.."
jawapan pon mcm2"akak wat cam gini..cam gitu"
wa nak kene tanye gak ker soalan? ahakss

nurul aziyana said...

dayu:hahha itu ler pasal..mengisi masa lapang, apa salahnya DIY, dr membeli yg harganya jauh lebih mahal

xeea:hihi guna pisau, gabus kaler hijau tu kan senang nk bentuk..kalu kerepot pun xnmpk sbb dh cover ngn bunga tu..

lupikirlahsendiri:yer la..org dh tanya, kita pun user friendly la menjawab..apa salah share ilmu..

antalya said...

anda sangat2 berbakat.bravo

KAK RAINBOW said...

mmg ada bakat :)

[ Hanie ] said...

nice!!!
bole buat sumber inspirasi ni ;)