Sunday, May 9, 2010

Ratu Hati Selamanya

Siapa lg berhak dpt title tu kalo bukan insan yg bergelar IBU..
Sempena Hari IBu hari ini, entry ni aku nk tujukan khas utk my lovely mom..aku xpandai nk berpuisi, puitis dan bermadah..so hnya kt blog ni jer la aku blh coretkan sesutu..


ratu hati sepanjang masa

walaupun aku masih blum dpt title mak lg, tp aku tahu pengorbanan seorng mak ni mmg xsiapa blh sangkal..
aku bersyukur sbb dr kecil smpai skrng aku diberi peluang utk rasa kasih syg dr seorng mak..terima kasih Ya Allah..

kalo nk diceritakan satu persatu waktu kecil smpai besar, mmg xkan habis apa yg mak aku dh bg kt aku n adik beradik2..tp yg aku tahu dia adalah wanita besi bg aku..wanita yg cekal tp cool, kuat bekerja demi kami..nk memblsnya mmg aku thu xpernah akn ckup dgn wang ringgit yg dibg..

smpai skrng aku masih punya nenek sblh mak..paling aku kagum cr mak aku layan nenek aku..masa ma kerja dn masa tu OT masih ada, ma sllu buat OT sbb nk hntr nenek pergi menunaikan haji kt Mekah..dan hasil duit OT ma, nenek blh jejak kaki ke sana walaupun ditambah dgn duit adik beradik ma yg lain..skrng ma dh pencen..dan aku lebih suka bila die pencen...lebih relax dan lebih bnyk masa..

untuk ma, aku nk ucapkan SELAMAT HARI IBU..smga ma diberi umur yg panjang dan kesihatan yang baik serta dimurahkan rezeki dan hidup bhgia sentiasa..I LOVE U SO MUCH

4 comments:

jfook said...

Happy Mother's Day!! Such a sweet post..

DHILABLOG said...

happy mothers day aziyana..

zul said...

hepi hari ibu utk bakal ibu jugak..

Tukang Karut said...

Anak nenek dah call nenek ntuk ucapakan Selamat Hari Ibu....Nenek(tok Che') memang mak paling best....