Wednesday, September 1, 2010

Hikmahnya...Sabar lah

Kalo cuti mesti rasa cepat jer masa berlalu..xkira la cuti tu lama ke sekejap tp ttp rasa sekejap..org mcm aku ni mmg suka sngt la kalo cuti lama2..almaklum la skrng ni nk melangkah g kerja mmg berat sngt2..so bila dpt cuti lama2 tu mmg segar bugar la jadinya..aih pemalas betul kan?? ngeh2...5 hari cuti dihabiskan di kg..umah mertua dan umah umah sendiri..
Hari pertama berbuka umah mertua..walaupun xmasak, tp makanan cukup meriah..
amalan menyumbangkan juadah kepada jiran tetangga masih kaya di kg..alhamdulillah murah rezeki..
Malam lepas trawikh, hadap lg meja makan..mmg seronok mkan sambil berbual..walaup perut masih penuh tp rezeki xelok dibazirkan...
Sambil makan, tetiba tekak terasa nk minum ais..aku melangkah ke dapur nk bukak fridge..tetiba..gedebuuuuk...aku jatuh terduduk..


licin sbb ada air depan fridge..sakit..tp aku lebih risaukan baby dlm perut..dh la kepala baby dh berada di bawah..terdiam sebentar sblm panggil hubby..rasa nk menangis tp alhamdulillah xbleeding..cuma terasa sakit di bhgian bawah perut..MIL suoh hubby bawak jumpa tok bidan...setiap masa aku aware jugak pergerakan baby..alhamdulillah aktif mcm biasa..sian kt baby..huhuhu..

Hari kedua balik umah sendri, ajak mak pegi jumpa tok bidan..die jamah perut sambil bca2..die cek kot2 ade lebam..then urut2 bhgn paha..alhamdulillah lepas tu terasa ringan ckit urat2..nk bgn pun senang ckit rasa..tp tok bidan sekarang pun moden jugk..die pesan suoh scan sbb bende dlam ni xnampak..

Tutup kisah jatuh...
Musim nk raya ni, xsah kalo budak2 xmain mercun kan...dh nyata larangan pun bukannya reti takut..yg diorg tahu nk seronok jer..aku mmg hangin giler kalo dgr mercun dentam dentum ni..skali dua xper la lg..tp kalo dh smpai tahap asik tersedak jer jantung aku ni, sekali skala terasa jugak nk g bakar mercun dlm baju diorg tu...

Yg lebih menyedihkan hati kalo depa main mercun tu kene cermin kereta...dan itulah yg terjadi kt kereta aku...retak seribu menanti hancur berkecai..nasib ada tinted jer masih bertahan..sungguh aku geram dgn budak2 xcukup ajar ni..lepas tu pandai pulak lari xmuncul2..

mcm ni la lebih kurang retaknya..*ni gmbr dr mr google*

Hubby cool jer aku tgk tp aku tahu jauh dlm hati die jugak geram..almaklum lah maknanya duit lg..bukannya singgit dua..bnyk bende lain yg lebih faedah blh dibelanjakan ngn duit tu..aku tnya hubby, apa la hikmahnya..selamba die cakap apa lagi..suruh kita jadi lebih sabar la...ooowhhh die mmg sabar tp aku ni...smpai hari ni rasa geram gile...rezeki korg la budak2 xkene ngn aku..

7 comments:

mun said...

alhamdulillah yana tak pape eik...len kali hati2 yana....pasal cermin kete tue...memang tak patut sgtlah kan...orang lain wat hal kite yang kene tanggung....dahle nak raya nie....takpe yana sabar dalam versi geram

nanonano said...

ya Allah,
kak..seb bek baby xde pe2,
lps ni hati2 g yer..
dekat2 nk smpai hr dh ni,
=)

sharEna said...

seb baek xde pape jatuh tue. be careful yer yana. take care.

hishh..sapelah budak2 yg hampeh tue. klu dapat, seligi cukup2..xpon jotos kepala kuat2..heheh =p

nurul aziyana said...

mun:erm lepas jatuh tu kan rasa mcm fobia jer nk jejak lantai dapur..pasal mercun tu mmg geram sngt tp nk wt cmner

nano:itu la..masa tu risau sungguh nasib xder paper

sharena:bukan setakat nk seligi..eee geram

antalya said...

ishh seriau dok baca gedebuk jatuh tu..tp mujur la takde apa2 kan.kira elok jgk la yana berurut ngan bidan tu.nanti senang sket nk bersalin insyaallah

antalya said...

ehh lupa nk komen psl mercun tu..eiiii sy geram betoi la kt bebudak nakal tu semua.kalo dpt tau sape punya keje, pi jumpa makpak dorang mintak ganti rugi

nurul aziyana said...

yun:kalo berurut senang nk beranak ek..tok bidan tu urut kt paha jer yun..
itu la..lepas mapecah kereta tau pulak lari xmuncul2..huhuhu sabo jer la