Saturday, June 11, 2011

Surprise...ye la sangat..sedih weih

Ok ini kisah suprise anni yg last..heheheh asyik cite pasal benda tu je kan?

Semuanya terhasil sbb ini


Maka otak ligat berpikir ape suprise yg nk dibuat.
Hadiah anniversary dh lama pkir..kali ni nk bg handmade coklat yg comel2 tu sbb laki den ni mmg suka coklat. Maka gigih la aku menggoogle kedai online yg jual choc ni, tanya org tu tanya org ni..nk survey harga mcm malas, so tgk mane yg rase cantik jer la..lgpun lebih kurang je semua harga. Dapat yg cantik, terus sms tp hampa takde balasan. Xnak bisnes ke kak?? Rugi hilang sorg customer tau.

Hampir putus asa. Plus xtau nk pilih yg mana sbb semua berkenan di hati.

Tp nk ditakdirkan mmg coklat jugak hadiahnya, satu malam aku terbuka fb seorang pembuat choc ni. namanya collatachoc Inaleesya. Tgk hasil coklat buatannya tetiba terdetik, tempah ngn dia ni la..Cepat tangan click button message. Maka bermula la chating seorang pembeli dgn penjual. Akhirnya kata putus dicapai. Setuju menempah. Transaksi pantas dilakukan. Yang seronok, esoknya choc tu akan terus dipos. Pantas dan tuntas sekali.

So mana yg suprisenya??

Anniversary kami jatuh pd hari sabtu. Kebetulan wiken lepas kitrg mmg rancang nk balik kg. Mula2 ingt tak jadi sbb Husna demam hari Khamis tu tp alhamdulillah Husna kembali ok esoknya jadi plan balik kg diteruskan. Plan suprise aku adalah, aku mintak diposkan ke kampung terus dan dibuat atas nama Ahmad Fahmi Harun. Dengan harapan choc tu akan sampai di tgnnya hari Ahad. heeeeeheeeee. Dah namanya suprise mestilah di luar pengetahuannya dan sebolehnya aku jga supaya xterlepas cakap..heeeeee..

Tapi tau tak ape jadi dengan suprise aku tu?
Hampeh sungguh, xmenjadi langsung.

Aku boleh tak tau hari sabtu tu hari keputeraan Agong..maka kalau di pantai timur cutinya akan dianjak ke hari ahad..Posmen xkeje la hari ahad tu..Hancur luluh hati aku, rase mcm menyesal giler pos kt kampung..Mulanya sbb xnk hubby tahu psl suprise tu, pujuk juga la hubby suoh balik hari senin tp maaf la, my darling tu sayang research dia..jd sebagai yg menurut perintah, aku terpaksa bocorkan rahsia..loser betul la rasa..tp rahsia suprise jela, hadiahnya ttp masih tersimpan rapi..

Dan disebabkan masih sayangkan hadiah itu dan mahu juga sampai di tgn suami maka aku pakat ngn adik ipar..bila hadiah tu sampai kt rumah, mintak dia poskan semula ke kuantan...huhuh kan dh jadi 2x keje namanya tu..tobat aku xnk dh buat keje mcm ni..buat rugi tenaga jer...

Inilah rupa coklatnya yg konon2 nk buat suprise tu..aku amik pic ni dr tuan kedai..4 bji choc oreo+ 14 biji choc praline inti hazel+blueberry+mangga dengan wording...harganya berpatutan juga..mula2 tgk mmg sayang sngt nk makan..rase nk simpan jer..




Hari isnin coklat tu sampai di terengganu..segera diposkan smla ke kuantan..dan sampai di tgn aku pd hari rabu. Lama betul menunggu..Terus pas pd suami suruh dia buka..xsabar rasanya nk tgk..bila buka, aku terkejut..ni rupa coklat yg sampai ke tgn kami



Pilu hati aku tgk serpihan2 coklat ni..wording hilang terus..coklat dh xde rupa luv dah..semuanya tunggang langgang..orea tu je kalau ade bentuk pun..itupun kemek sana kemek sini..sedih weih..beli dh la mahal..jadi gini pulak..bila jadi gini xmakan bukan kes sayang nk makan tp xde mood nk makan..xselera lansung kami tgk coklat tu..makan cadbury lg best kot..dan aku pun xtau yg mane perisa mangga, yg mana perisa badam dan hazel sbb semuanya rasa same..huhu so moral of the story, kalau nk beli coklat lepas ni, xkan beli dh yg postage..beli yg boleh delivery secara COD sudah..

**Aku sebenarnya nk capture sendiri pic choc tu..tp bila dh jadi gni terpaksa la tempek pic dr tuan kedai..so maaf la tuan kedai sbb guna pic tu..**

10 comments:

haime said...

aduyai..mesti hampa kan..
utk tarikh yg istimewa lak tu..

re-order la smula. smbut lg skali.

hihih

Nurul aziyana said...

k.zu: fahi kte baik bli kek cheese k.nor...lg berbaloi2

IZXA ULFADH said...

beli choc kt kuantan jek...adae gak pembuat coklat cecantik nih, ce g pej agama islam kuantan..de le pembuatnye.

nanonano said...

Alahai, knape mnde cmni smpai pos bagai? Kuantan byk kn? Sygnye..sedey tp rase nk gelak pun ade,hehe

Ida Iar said...

oohhh...sadisnye tgk...nak mkn mmg tak lalu dh.rasanye coklat tak brp sesuai utk wat delivery la klu musim skrg ni..cuaca panas mudah cair..lain la klu buat special pembungkusannye. tp kat kuantan ni mmg ade aje pembuat coklat. tp harga coklat dgn cheese cake kak nor tu pun dh lebih kurg jer kut harganye kn??

CaHaYa^KetEnaNGan said...

sedihnyer tengok....takpe..jangan sedih2..

fizz said...

*broken heart* sobs

Ann said...

alahai. sedihnya. me pun selalu kalau org order coklat mcm tu mmg x berani nk pos. sbb xtahu apa jadi bila sampai nanti.

wani johari said...

aduhai...sedihnya.... sayng plk jd cm tu yee...

mun said...

sedihnya tgk cokelat tue..mesti yana hampa kan...surprise tak menjadi..