Friday, March 9, 2012

Projek tengah malam

Maaf la ye, kalau nak mencari entri berunsur lucah dengan pencarian perkataan sepeti tajuk di atas, di sini bukan tempatnya...jangan lah hampa..kahkahkahkah...

Show & tell friday kali ini pasal benda alah ni

  ape pulak ni?

 Lupe pulak nk potong lebihan benang tu..aisey...

Sejak ada mesin jahit dan ade geng nk sew along, aku jadik teruja nak menjahit macam2...macam2 tutorial dah dikumpul sampai tak tahu nk mula jahit yang mana satu. Kalau ikutkan semua pun nk jahit tapi beginner macam aku ni kena pandai pilih, kalau tak buat rugi kain je..kain udah le mahal. Kena kaji dulu tutorial satu persatu, susun mengikut mana yang senang dibuat..er tp xsusun pun..agak2 yg senang aku pilih dulu. :)

Projek kali ini adalah FABIC BASKET. Tutorial cedok di sini ye puan2..bukan dicipta sendiri tau..belum pandai nk rekacipta..jadik rupa fabric basket ni pun dh kira teruja betul. Banyak kali tetas sbb xfaham arahan nk jahit belah dalam..tapi walau ape pun rintangan, aku cuba..akhirnya jam 1.33am baru nampak hasilnya..itu la projek tengah malam aku :0 Nasib le husna tak jaga bunyi mesin.

Serius seronok menjahit ni..inilah yang boleh buat aku gembira, bila tengok hasil tangan keras sendiri yang buat. Teruja beb! Boleh jadik terapi jugak. siap satu projek, nk buat lagi projek lain lagi. Ada chance pencen awal bukak kedai jahit pulak..kihkihkih..

Inilah hasil jam 1.33am..kepala aku ting tong lepas tu..pagi terjaga jam 7.15am...huhuhu subuh gajah..not gud..not gud...





Disebabkan salah potong kain, ukuran jadik kecik..septtnya kalau ikut tutorial just nice la bentuknya..bakul ni aku wat isi brang2 jahitan yang senang nk capai macam bekas jarum, penetas jahitan, gunting kecik..benang pun aku sumbat :) apepun tetap puas hati..apa yang boleh aku cakap..menjahit adalah hobby yang super seronok! betul tak Pn Siti Norlida & Pn Ida Faz?


8 comments:

fana said...

gigihnyer.. bagusss

mun said...

rajin betull...mun projek tengah malam..tido sajaaaa...hehehheeorang pemalas ginilah

sharEna said...

wahhh...hobi baru..bagos bagoss...keep it up yana =)

ieja said...

cantik la kak.. puas hati kan berjaga smpai tgh malam dan hasilnya menarikkk sgt..

Dina Zakaria said...

seronok nya..bila hobi ada hasil.=)

Mrs Nageb said...

jelesnya....mesin jahit ii =masih cantik je lagi tuh... :)

Ida Iar said...

wahhh..tak pasal2 nama i dihighlight tu..hihi.insya Allah weekend bleh buat nih..tutorial mmg dh try hadamkn dulu tu..hrp2 nmpk hasil jugak nnt.hehe.gud job mc'na!!

husna tak jaga psl mesin nv50 tu takleh bising mn..hehe.

azzra said...

rajinnn nyee cik kak.ni haishh dah tak leh berenti nampak gaya tangan tu..kene racun dengan geng geng jahit ni..heheh..nak join jugak nanti..kita share2 nanti yeerrkk