Monday, July 9, 2012

Baby Quilt tempahan pertama

Sejak berkecimpung dalam dunia jahit menjahit ni, ini lah impian aku..mahu jahit baby quilt sendiri. Jeles dengan orang yang pandai buat macam Needles craft tu..Sejak tgk hasil dari akak2 yg berquilt ni aku simpan angan2 dan cita menggunung tinggi nk jahit sendiri juga.

Angan2 kalau tidak direalisasikan hanya akan berhenti kt citu je la, ye dop? Aku start menggoogle pasal baby quilt ni. At first mmg jumpa banyak tapi tutorial yang betul2 tunjuk pasal baby quilt ni non ado. Cuba lagi..tanya orang tu tanya org ni nk belajar punya pasal kan. Beli brang nk berquilt..siap beli tapak lagi. Bukan murah pulak tu tapaknya, rm72...fuhhh tapi puas hati sbb tapak tu la dengan izin Allah berjaya merealisasikan impian aku. Alhamdlulillah syukur...

Sebenarnya baby quilt ni tempahan dari rakan facebook, Nur Aqilah..
Inilah pertama kali jahit baby quilt dan berani pulak nk amik tempahan..phewww...macam bagus kan? Hahahaha nasib baik la menjadi jugak baby quilt..so inilah hasilnya setelah seminggu berhempas pulas. Actually aku amik cuti sehari nk berquilt. Dari pagi sampai petang hadap mesin jahit. Makan pun entah ke mana, tiba2 rasa tak lapar pulak bila menjahit.


Agak mencabar nk menjahit baby quilt ni..aku tak tahu la macam mane org jahit quilt yang size queen..mmg kena ada mesin khas untuk quilt. Nampak mcm senang tapi nk pusing2 kain satu hal, especially bila nk jahit atas bunga n bugs tu..ngn urat2 aku skali terpusing...hahahahaha
 

Kain bahagian belakang pun dari corak yang sepadan...
 
Tang nk jahit bunga ni sedikit mencabar. Aku gunakan speed yg paling rendah sebab nk pusing2 kain tu..kalo guna yg paling tinggi maunye jarum ke mana
 



Baby quilt ni boleh guna depan dan belakang
 

Size baby quilt ni anggaran 24" x 46". Sesuai la untuk baby. orang tua tak boleh la nak landing atas ni :) Kalu nk dijadikan comforter untuk selimutkan baby pun sesuai. Terima kasih kepada Aqilah kerana memberikan sepenuh kepercayaan kepadaku untuk menjahitnya. Selepas ni banyak lagi projek baby quilt ini akan menyusul. Nk buat untuk baby boy pulak. Walaupun susah nk jahit tp daku suka dengan hasilnya.

36 comments:

Unknown said...

cantiknyaaaaaaaaaaaaaaa

ibu humaira said...

saya suka! saya suka! siyes cantik. gud luck sis :)

Anonymous said...

salam..
i'm ur blog reader..saya nak tempah juga baby quilt ni..sgt cantekk lah..boleh email saya?zurras81@yahoo.com

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

wah, banggu tengok kawan2 pandai menjahit baby quilt. Sangat cantik.Nak tempah tapi kena kumpul duit dulu..huhu

Little world said...

berapa harga?
Bleh ke nak tempah..:)

Little world said...

salam berapa harga nie?
Bleh ka nak tempah?

Nurul aziyana said...

@Mummy Iswatie tq k.wati :)

Nurul aziyana said...

@ibu humaira terima kasih ita :)

Nurul aziyana said...

@Anonymous sy dh email. cek inbox ya..

Nurul aziyana said...

@Hanani hihihhi kene kumpul duit dlu ek :)

Nurul aziyana said...

@Little world boleh bg email? nnt sy inbox price

mun said...

wah bestnye yana pandai buat sendiri....kalau nanti mun nak tempah untuk anak kedua boleh tak????email eik rmun_07@yahooo.com

Unknown said...

cantik sangat...pilihan corak kain pun menarik...semoga berjaya dengan bisnes baru nie...




bajukurung budak murah!!!
www.bajukurungmurahsangat.blogspot.com

misha.w said...

berapa harga ni yana? siap bantal semua ke? kalau utk boy punya design ada? nnti yana email sha eh? shazleenz[at]gmail.com

thanks yana.

Adila Khairy said...

tak sabarnyaaa nak tempah jugakkk.... cepatlah 5 bulan...baru 3 bulan ni, hahaha...

:)

-yani- said...

yana..nak tanye lah..selalunye beli kain cotton ni kat mana ek? ade ape2 website yg boleh disuggest tak? thanx..

Teefa Rosly said...

Hello!cantik baby quilt ni.. Boleh tak buat utk baby boy? Pls email details at teefarosly@gmail.com ya.. Thanks!

Teefa Rosly said...

Hello!cantik baby quilt ni.. Boleh tak buat utk baby boy? Pls email details at teefarosly@gmail.com ya.. Thanks!

xeea said...

Cantiknyaaaaaaaa!!!! Nak tempah jugak. Apa kata lepas ni buat quilt cover & diaper clutch sbb kite suke bg kat org brg2 yg susah nak dpt kat kedai camni.

Anonymous said...

macamana nk order...price? contact sy ye...facebook/nurul aisyah ashar

Anonymous said...

macamana nk tempah...n harga? pliss kontek me..facebook/ nurul aisyah ashar

Anonymous said...

macam mana nak order? email sy harga, nioz_jann@yahoo.com. tnx :)

Anonymous said...

Saya nak order. Macam mana yer? Nnt email saya asma_noziee@yahoo.com.

ida said...

mmg cantik sgt..

pls emel harga kpd saya juga.. ida@gsit.com.my

ida said...

mmg cantik sgt..

pls emel kpd saya harganye yea.. ida@gsit.com.my

ida said...

mmg cantik sgt..!

emel kpd saya harganye...

ida@gsit.com.my

ida said...

mmg cantik sgt..

pls emel harga kpd saya juga.. ida@gsit.com.my

Anonymous said...

Saya berminat nak tempah. Kain cotton bape banyak ek? Send ek quotation kat saya hayatiabuseman@gmail.com

Anonymous said...

Salam,
Boleh tau price x?
Send dlm inbox fb sy,nurdiana zulkipli..tq

Anonymous said...

salam akak. boleh email harga baby quilt ni ke email : shera.aina@gmail.com Thank you :)

.::Lynn::. said...

nak jugak... email kat saya plz : azlynn@dca.gov.my

.::Lynn::. said...

nak jugak... email kat saya plz : azlynn@dca.gov.my

Unknown said...

Sangat3 cantik..

Anonymous said...

email kat sy brape yer kalau nak tempah. masterazam07@gmail.com

nurul said...

Camne nk tempah..email kt sy ..nurulnham@gmail.com

Unknown said...

Assalamualaikum. Sy nk tanya details utk tempahan set bedding baby boleh x? Ni email sy sfarakhanah@gmail.com. tq