Sunday, October 12, 2014

Cabaran Blog Day 3 | Khazanah dalam Hand Bag

Hahahahha gelak dulu lah sebelum story mory..sebenarnya ada ape2 maksud ke jenis-jenis brg dalam beg ni? . Kalau boleh baca orang tu jenis macam mana dengan cara die simpan barang dalam beg ke or dia letak apa dlm beg, saya sendiri pun nak tahu juga. Almaklumlah ilmu baca orang ni memang menarik nak2 kalau terlibat dengan bisnes. Khennnn...

Ok back to the topic, apa ada dalam hand bag saya?
Actually saya banyak beg...wahhhh gituu..beg sling purse, beg sling besar, beg kerja. Jadi isi muatan dalam beg-beg ni bergantung pada keadaan dan kemuatan barang-barang. Nak pegi mana-mana kadanga-kadang saya suka tukar-tukar bag. Kalau setakat nak pegi pasar, tak perlu la kot nak pakai bag macam mak datin tu. Kalau nk shopping tempat crowded,sling bag adalah pilihan saya...haa sebab tu saya ada banyak jenis,begantung pada tempat nak pergi.

Kalau nak bawak sling purse, hanya masukkan duit, kad-kad yang penting dan kunci. Henfon xmuat sbb lebih besar dr sling. Bila nk bawak beg sling yg lebih besar sikit banyak la boleh muat.

Basically dalam hand bag ni sama je mcm orang lain juga


  1. Purse - yg ni semestinya la kan. Tak sah perempuan takde purse. Tak feminin la kan..hhihihihi.. 
  2. Buku nota kecik- yg ni poli bg free..konsepnya recycle paper..go green gitu..mesti ada sbb bila-bila masa nak mencatat ada buku yang boleh diguna..kalo dgr ceramah dlm radio pun masa berhenti trafik light tu blh catat ape yg patut. Itulah tempat ilmu bertapak. Sejak join shaklee jadi mcm ni lah..tulis sbb nk share..kalo xtulis nnt tak ingt..sblm join shaklee bukan kisah sangat benda-benda ni semua..nak share apatah lagi.. 
  3. Pen 3 warna - udah namnya pensyarah pen tu wajib ada dlm beg especially pen merah. Sbb tu bag guru ni mmg tak sah kalau xde contengan pen (kecuali yg btul2 cermat dn jaga). Eh bukan itu je marker pen pun hado..agak2 malas nk bawak bekas marker sumbat je 2 3 batang dalam beg.
  4. Compact powder dan lipstik - Dua benda ni actually jarang pakai. Biasanya sekali je pakai sebelah pagi. Tgh hari kalau solat di surau, hentam bedak baby yang ad adalam surau tu je. Makan vitamin Shaklee memang tak payah susah-susahnak bermakeup berbedak bagai.. hihihihi natural gitu
  5. Bisnes kad - Haaa bisnes kad ni ibarat promosi bergerak la bagi orang business ni..senang g mana-mana zassss keluarkan kad... "this is my card" chewaaah lagak u..hahahahaa..eh jangan main-main, penting ni tau.
  6. Thumb Drive - yang ni super penting..untuk sedut apa-apa yang patut kan. Storage bergerak ni kalau takde memang tak sah. 
Itulah antara benda penting dalam hand bag saya.Tak banyak pun kan? Memang tak banyak.dan tak menarik mana. Tak mampu ahkak dek nk sumbat banyak-banyak dalam tu..tuan dah la kecik, kalau bag berat senget bahu nak menggalas. Biar lah yang penting-penting sahaja.. lg pun suka pindah-pindah beg jadi masuk yang perlu aje lah. OK cukuplah rahsia yang dibongkarkan di sebalik zip hand bag saya :)

Next entry tajuknya apa pulak? Haaa nak tahu kena la followwww..

Nak beli vitamin Shaklee, jangan segan-segan contact saya. Nak cari pendapatan sampingan dengan Shaklee pun boleh contact saya - Nurul Aziyana 0129576172

No comments: