Friday, October 2, 2015

Cara Rendahkan Kolestrol Tanpa Ubat Elak Kena Serangan Strok Secara Tiba-Tiba

Cara Rendahkan Kolestrol Tanpa Ubat Elak Kena Serangan Strok Secara Tiba-Tiba.


Sekarang ni rata-rata orang ada masalah kolestrol tinggi dan mencari ubat untuk merendahkan kolestrol.
Kolestrol tinggi ni bahaya. Kalau tak ambil ubat untuk rendahkan kolestrol, potensi untuk dapat serangan strok dan jantung secara tiba-tiba dalah tinggi. Malah dikatakan penyakit jantung dan strok yang salah satu puncanya adalah kolestrol tinggi adalah penyumbang kepada peningkatan angka kematian.

Macam brother ni..dulu badan berisi, selalu rasa sakit dada dan paras kolestrol pun tinggi...tapi tengok lah sekarng...

.
Ingat, kolestrol yang tinggi boleh menyumbat salur darah!

Salur darah ini tersumbat disebabkan oleh kolestrol jahat. Apa pula kolestrol jahat?
Dalam badan kita ada 2 kolestrol iaitu kolestrol baik dan jahat.
Kolestrol baik namanya HDL manakala kolestrol jahat pula adalah LDL.
Bahasa mudahnya adalah LDL menaikkan kolestrol manakal HDL merendahkan kolestrol.


LDL terbentuk daripada makanan berlemak dan tinggi kolestrol. Kolestrol akan membentuk plak dan menyumbat arteri jantung. Akibatnya saluran darah ke jantung jadi semakin sempit.
Jadi jika bacaan paras kolestrol anda tinggi, bermakna anda harus menurunkan paras LDL dan menaikkan paras HDL untuk menyelamatkan anda daripada kematian secara tiba-tiba akibat dari tekanan darah tinggi dan serangan jantung.

Caranya bagaimana?

Ada beberapa cara semulajadi yang boleh diamalkan untuk menurunkan kolestrol. Antaranya adalah
  • Amalkan pemakanan seimbang. Kita adalah apa yang kita makan. Kebanyakan sebab kolestrol tinggi adalah kerana makan yang tak seimbang, kurang serat dan kurang air. 
  • Bersenam. Senaman bukan sahaja merendahkan tahap triglycerides tapi juga merendahkan index jisim badan. 
  • Konsisten dengan asid lemak omega 3 yang membantu melambatkan pembentukan plak di arteri juga merendahkan tahap triglycerides.
Selain itu, cara nak rendahkan kolestrol tanpa ubat adalah dengan pengambilan vitamin tambahan.
Kombinasi Vitamin yang sangat bagus dan berkesan untuk masalah kolestrol adalah
  • VIVIX -melindungi sel dari kerosakan
  • Omega Guard - bantu rendahkan kolestol jahat dalam darah
  • Phytocol ST- bantu halang kolestrol jahat masuk dalam darah
Lihat penerangna product dalam Video ini 





Testimoni Pengguna

Testimoni #1:


Testimoni #2


Testimoni #3


Testimoni #4

 

Testimoni #5: 


Banyak lagi testimoni dai pengguna yang menghadapi masalah kolestrol tinggi bejaya menuunkan paras kolestrol ke paras yang normal. Penggunaan vitamin-vitamin untuk masalah kolestrol ni sebaiknya secara berterusan kerana vitamin-vitamin ini membantu badan untuk sentiasa menjalankan fungsi dengan baik, ibarat perisai pada badan. Setiap hari kita ni terdedah kepada banyak toksik melalui udara dan pemakanan dan banyak sel tubuh terganggu dan rosak akibat aktiviti radikal bebas. Perisai ni lah yang membantu kita untuk lawan kerosakan yang dilakukan. 

Kita sihat, insyaaAllah nak ibadah pun mudah..nak bekerja pun kuat tenaga. Bayangkan kalau tak jaga dan terkena serangan jantung, takkan nak ulang alik hospital ataupun IJN setiap bulan kan? Masa habis, tenaga habis duit pun mengalir lebih banyak. Kena sayang dan protect diri sendiri. 

Jika anda mempunyai kada kolestrol tinggi, bertindak segera. Hubungi saya untuk dapatkan product dan konsultasi 
Istimewa bulan October, promosi beli 6 Free 1 atau beli 2 dapatkan discount 5% Omega Guard



Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo

No comments: