Wednesday, January 23, 2008

Aku Sebagai Guru

Akhirnya penantian aku nk jadik guru ganti berakhir bila pd 21 jan baru2 nie aku start bertugas..gembira rase biler dapat sbb dh amat bosan doh umah..alhamdulillah,rezeki berpihak kt aku jugak..eventhough skolah tu agk jauh ckit (lbih kurg 20min kalu waktu puncak) tp xkisah la asl masa aku terisi..
kalu nk dikira ni kali ke3 aku jadikckgu ganti..seblum ni mmg penah ngjr kt sek ren keb kuala besut 2 ni thn 2002..erm bile dftr,guru besar pom dh berubah org..tp ok la sbb he is very nice,mcm ayh jugak..n to my suprise,GPK 1 rupanya bekas ckgu math time form 3 dlu (ckgu yamna amin)...huhu ckgu math yg bez walupun grang..1st time jumpe bnyk borak,,ape lagi,bukan citer lame time skolah dlu..huhuh xsangka rupanya kelas aku dlu (3se1) kelas bising tp bijak (kata ckigu yamna)heheh..siap nk bagi gelang die beli kt mekah lg..thanks cikgu..
erm rutin aku hari2 g skolah kol 7..huhu matahari pom xkuar lg aku dh kuar..almaklum ler jln jem kalu kuar lmbt..nnt sapa lmbt ler kt skolah..nasi mak bg keter kancil,buleh la jadik kete sdn skjap.yg penting,xyh nk susahkan ayh dtg amik n antr.
1st day masuk,dpt jadual ajar dak drjah 5 ngn 6.ader ajr budak kelas hjung,ader ajar kelas 1st.masing2 ngn seribu perangai..so hari2 terpaksa la mengadap diorg sbb tjwab dh terpikul..nasib jugk ajar math.teacher's plan pom kene tulis tp xder la kompleks mcm belajar master dlu..yg ni ringkas jer sbb dh ader kurikulumnyer..juz tru tp make sure kene buat..so dalam sehari boleh tulis untuk seminggu..so xpyh ler nk pening2..
erm nkciter pasl budak2 ni?panjang citenyer..xperla lain kali post yg baru..xlart dh nk taip neh..tp mmg memerlkan kesabaran yg tinggi..huhuh harap2 dapat jadik yg terbaik

No comments: