Thursday, May 8, 2008

Antara Tugas, Amanah dan Tanggungjawab Terselit Pengalaman

Kemarin (rabu), sekolah aku (sek Men Teknik Besut) trima kunjungn dari sek men tek keningau sabah..n secara xlansung aku pom terlibat sama dalam persiapan menyambut tetamu ni..tanggungjawab aku ikut pengetua buat presentation psl sekolah..satu pengalaman yg aku rase bagus jugk utk dri aku..even dalam hati memberontak sbb bnyk keje diberi (actually xder la bnyk sgt juz wt slide pasl sekolah jer)..tp dlm memberontak tu teringat jugak kata k.ngah liza, kite ni wt keje kene niat ikhlas kerana Allah..org bagi kiter keje maknanya die tahu kita blh wt..so trima jer la ngn redha..tp penat jugk nk pkir nk wt konsep aper sbb pengetua nk dlm bentuk video..adeh terpaksa aku menggodek director..huhuh..actually presentation tu utk nk tunjuk ke nazir dtg nk evaluate sekolah..tp digunakan dlu untuk tunjuk kt pelawat2 dari sabah tu..so ader part2 yg perlu ditmbh lagi..n maknanya keje aku xberhenti setakat ni sahaja.mulanya dijadualkan dtg kol 2, so around kol 1 tu aku berkampung dlu dlm blik pengetua..last touch up utk slide..mulanya nk tmbah gmbr lanskap tp tetiba jer pengetua cakap diorg dh sampai kt sekolah..adeh kelam kabut kitrg jadiknya..aku ler yg paling gelabah..huhu..masuk meeting room aku kene setup lcd seme, nasib baik sempat..presentation berjalan lncar tp aku tgk mcm pengetua kelam kabut jer..huhuh aku plak ckap dlm hati relax ar...erm org sabah ckp diorg impressed ngn lanskap..time bwk diorg g jln2 habis tmpt diorg ni amik gmbr..erm time mkn,aku pon ikut skali.dapt mkn free pom bez jugk..tmbh2 tgh lapar xsempat nk mkn siapkan slide tuh..huhuh..kol 3 jugk aku blik.tu pom blik gru nk kunci dek pak guard dh..nasib baik sempat amik brg2..kalo x pusing jugk la aku nk g mencari pak guard tu..huhuh sempat lgi borak ngn pakcik tu (he said he knows my father..erm ayh aku tu semua org kenal agknya..ntah la)..balik jer umah trus tdo..hahaha mcm tu la rutin pas blik sekolah..penat sih

No comments: