Friday, January 30, 2009

Jemputan 3k..Aku Pening

Dgr jer angka yg kuar dr mulut big bos, aku dh mula strt pkir mcm2..serabut lg aku rase..huhu..ramai giler nk jemput..aduh..lembu 2 ekor..kad jemputan dh kene up kan jumlahnya..huhuhu..door gift plak..kompem2 kene bli lg bnyk..persoalan utama:cukup ker duit simpanan ku utk menampung semuanya?susah jugak jadik ank org 'femes' ni..al maklum la..kene la jemput balik org yg penah jemput g kenduri die dlu kan..nmpknya utk kad jemputan separuh lg terpaksa la aku design sdn n photostat kt kertas murah (utk org kg)..alahai miskinnya bunyi..huhu..xbermaksud utk memberi kad murah tp itu la yg aku mampu disebabkan pertambahan perkara2 yg diluar jangkaanku ni..pengantin yg sengkek..xkisah la aper korg nk ckap..akhirnya aku yg tanggung sdn..dh le time ekonomi gawat..hajat aku n fahmi nk wt sederhana nmpknya xkesampaian..agaknya bapak aku ni terover excited nk buat kenduri utk satu2 nya ank pompuan die..utk pembaca2 blog ku sekalian..help me..ape lg cara utk aku nk cut cost ni..give me the idea plzzzzzzzzz...

8 comments:

fizz said...

oh my. 3000 jemputan? wowwww.

no choice... pengantin la yg saket nnt. tp xpe... sakit tu terubat bile tgk majlis meriah, org dtg meraikan. asalkan jgn membazir je ;)

cara nk cut cost on jemputan senang je :D utk kawan2 anta e-kad thru emel je. hehe

Unknown said...

3000??
ohh sgt ramai ini,mmg pening ni
amik katerer ke??
if yes..how bout masak semdiri,maksudnya upah orang lah..
murah skit,kita beli barang..
dia masak je...

dan sebab mak ayah yg nak tambah jemputan
mintak derang yg top-up
ckp je terus terang..
paham nyer mak ayah kita tu

Anonymous said...

salam...nice blog..

Anonymous said...

hahha nampknye bukan diriku sorg jerk yg terkezut..adeh..

fizz:erm nmpk gaya bulh pkai idea tuh..send thru email kan..thanks

dayu:kenduri secra rewang..mmg besar2 ni..susah jugk jd ank pompuan tunggal ni

Ami said...

3k zie,ramai seh.ami dulu tak kisah sgt pasal nie sebab parents yg sponsor part catering dgn card kawen,so tak kisah la berape ramai diorang ajak huhu.jgn tension2 ok bakal pengantin,awak byk prepare sendiri kan,so dah jimat byk dah kat situ

Unknown said...

xpe..walaupun kertas murah..yg penting info tu sampai dan diorg datang bertandang...

azila said...

ramai nye kak 3k.. tp meriah gile2 ar ni...

Anonymous said...

amiey:huhu kad kawen cousin dh sponsor separuh tp kiranya bnyk jugk tuh..sy ympah yg 25 sen jek..mmg xleh mhl2

hussaini:erm tu la..pkir asl info tu smpai jek..lagpun org buang jugk kad nnt..

azila:xtau la mriah ke ape sbb kndurinya ari senin, hari org keje..dh trbyg kepenatan yg akn melanda