Friday, February 20, 2009

Projek Gabus Hantaran

Semalam aku nekad..nekad utk cuba merealistikkan apa yang difantasikan selama ini..projek pop superstarku iaitu bung adip aku tinggalkan sebentar..maaf ye dip..aku bukan menyigkirkan kamu tp gara2 aku xsabar utk melihat fantasiku itu bgaimana rupanya bile ia jd realiti..ooyeeaahh..ni mslh aku..blom siap yg ni nk wt yg tu pulak..hehehe..ok as mention above, aku beralih pd gubhan hntrn pulak tp bukan hantaran yg aku gubah tp gabus hantaran yg aku kerjakan. masih lg mengekalkan oenjimatan, aku plih gabus sbb ianya sgt murah..size yg aku guna 29x30 cm hnya berharga rm2.90 jer *time tu bli kt WS, guna member's card lg murah aku bli*..utk gabus ni aslnya mmg kosong dan ia perlu dimake-over..dan fantasi aku tercipta bile tgk mjlh pengantin..aku berkenan ngn gubhan gabus dr SSF ni..

nmpk x gabus hntrn dlm buku tu..fantasiku bermula di sini

tp aku ubah ckit kertas yg digunakan utk mmblut gabus tu..kebiasaan org akn membalut dgn kain reben..tp aku xnk guna cr tu.. aku menDIY kertas yg dibeli menjadi bentuk tikar..idea ni aku dpt hasil dr pemerhatian masa g wt kunjungan rasmi di NIlai 3 beberpa buln lpas..
kertas tu akn diptng selebar pembaris dan dianyam mnjd tikar..

Pd mulanya mmg nk amik idea SSF, tmpl ngn klpak bunga ros yg mmg ada dijual di SSF, tp after g ushar2 hrga, mak air sekotak yg aku rase hnya ckp utk 2 gbus hntrn harganya dh cecah rm11..pkir punyer pkir, xberbaloi rasnaya nk bli..pkir lg, aku dpt idea utk bli kertas yg alal2 recycle tu, then ptong jdk bentuk klopak bunga ros..kertas tu rm2 skping dan ckup utk semua gbus ku..gtau cik abg,die stuju *sememngnya die stuju smua yg berkaitan gubhan*..so jln jer la..walaupun simple n tak exclusive tp aku amt bngga dgn kerja tgnku sdn..muaahahahha..

bunga kelopak yg siap ditong akn dilektkan di ats tikar then dibalut dgn gabus tu..

Hasil akhir aku xdpt tnjuk sbb tikar tu blom dilekt ngn gam..gam ader kt opis daaa...hehhe tp aku rase ok dh kot tnjuk stkt tu..kang basi la..bak kate amy-wan, yer x amy?hhehehe ok sehingga bertemu di entry strusnya..

7 comments:

~ iza ~ said...

tak sabar nak tengok hasil..
heheh..
mmg penjimatan berlipat kali ganda ni..

Anonymous said...

hehehe..yup! harus la sorok2 sket...tnjk sket2 boleh...tp whole thing xleh la..nnt kn x surprise gittew.. =))

*kite mau tetamu rs wow bl dpt ms majlis*

hiksss...

xeea said...

mak aih.
menganyam pulak dah dia.
huu

Apple+Susu said...

nurul... cantik la awak anyam gitu, pakai paper ape ek tu ? cantikkkk sires sye suka

Anonymous said...

iza: hehhe hslnya akan dipaparkan bile dh kawen nnt..kwang2..yer lakukan penjimatan slg daya

amy-wan: hehhe ya btooolll, baik bos!

xeea: hahha ape nk buat xeea..tgn ni gedik sgt

apple+susu: sy sgt suke minum apple susu..hehehe..juz joking..paper yg cm kedut2 ckit tu..bli kt nilai die gulung bnyk2..

Unknown said...

nak tgk hasil dia
bagus..i kagum ngan u *sama lah kita*
kalau boleh smua nak DIY
pinjam ideaa boleh yana??

Anonymous said...

dayu:hehehe tu ler psl..kalo blh smua nk pulun sdri..erm kalu berkenan..ape slhnya wt jugak