Friday, March 27, 2009

Kek Kawen

Semalam sepatutnya bung apahar aku siap 10 kuntum tp disebabkan kesilapan besar yg telah aku lakukan..2kuntum jer siap..uuwaaaa..tensen...aper jadik????aku CAMPURKAN dip yg lain2 brand jadik satu..HASILNYA = dip tu ketul2 then kesimpulannya mmg xleh guna dh sbb die xlekat lansung pada dawai...uwaaa rase nk nangis..dh ler separuh lg...bazir jer..akibatnya aku BUANG okey..huhuhu skang ni kaler hijau dh xder..aku tunggu honey bli dlu ler baru strt balik projek mengedip..skang ni ikat2 riben jer siap2..adeh..ngadu kt fahmi..die pun mula bercerita nk bg pengjaran kt aku...kadang2 disebabkan kesilapan yg dilakukan, kita tau bende yg same xblh dilakukan lg...BELAJAR dr KESILAPAN...kalu x, rasenye aku dh setel utk satu pahar..erm apo nok buet..

ok back to topic --> KEK KAWEN
aper pilihan kek perkahwinan anda??fondant??sugarpaste??or buttercream??
plihan aku adalah fondant sbb nmpk cantik even ader cakap xsedap..tp tmpat yg aku tempah ni di farin-me cake seme testimoni mengatakan sedap..aku dh pun hntr designnya seperti biasa bertemakan merah putih..tp smlm gatai menggoogle lg nk tgk bentuk kek2 kot2 la ader yg berkenan..dan hasilnya aku jumpe ni..

mcm ala taman pulak yer..comelnyer

3 tier..syg nk makan camni..

tetiba ader katil plk kt tgh..simbol aper tu??heheh

merah putih --comel plak anggur2 ni

sweet sungguh kek ni..walau 1tier jer tp so sweet

3 tier jugk..bunga kecik2 ni penambah seri

aper pun [plihan semenyer bergntung pd bajet..decoration yg cantik maka harganya pun cantek jugak la kan..aku punyer hnya 1 tier tp besar.*xder la besar sgt*..sepnajang g kenduri kawen, bile pengntin belah kek tuh, ader x penganting potong2 dan bhgi2kan pd tetamu???xpenah kan??tp opismate sy, indian, time belah kek tu diorg bhgi2kan kek tu utk seme rase..bagus kan??xde la org terliur tgk kek kiter tu tmbah2 kek yg bertingkat..saper nk habiskan..elok bg jer kt tetamu rase pas siap amik gmbr tu

13 comments:

Anonymous said...

cantik2 semua kek tu..sayang nk makan..yana,dip klu lain brand mmg x boleh campur..nnti rosak..x per..belajar dari kesilapan..;)

Anonymous said...

wah...cntknye kek tu...hehehe..amy pn dh tanye quotation kek kawen..tp die x reply lg..huhu...

nanonano said...

hehehe...
tu laa..apsal nak cmpur tu??
ishkk..sygnye dip,
dah la mahai :(

wahhh kek dia !
mabeles..
harga pun :p

Anonymous said...

eh..eh...kek yg last tu mcm sesuai dgn tema saya jerk... ;P

proud parents said...

comel la kek yg ade bear atas katil tu..hhihihih

a said...

hohoh..bagusla awak ni, rajin betul meng'servey'..

♥ ilyana ♥ said...

mestilah bg org makan mekna.. sbb tu kene beli kek besar.. mase kt potong tuh sket sket je mkn.. pastu la nak mkn lg... nasihat aku. beli besar2 kek tuh.. and then fondant.. cantik, mudah jaga.. takyah masuk fridge and long lasting....

Suraya Jafar said...

wahaha..cian kak nurul..klu x satu pahar da siap..

Sedapnyer kek.. sue rsnyer xde majlis potong kek tp mcm nak jer potong memotong kek ni.. tp nnt mesti tunang su ckp.. xpayah membazir..waaahahah..

fizz said...

waa kek pepel tu sgt comel! anyway, kek2 tu biasenye mmg bagi kat tetamu rapat. tp bkn la mase acara potong kek tu. lps majlis kang potong n bagi sume org...

Ami said...

huhu zie design dah hantar,tetapkan iman anda.tapi sempat jer lagi kalau nak tukar design ke kan?fondant mmg cantik sgt kan.
ahad nie conference omar ok,ami royat ko harith doh,sape organizer nie? :p

Anonymous said...

utk kek kawen better ambik fondant..sbb ada stngah buttercream bila cuaca panas sngt dia cair..nmpk meleleh aje nnti..tp fondant mmg lbh $$ skit..anyway ikut selera memasing gak..

Unknown said...

yang merah outih tu lawa
buat yg tu yana...*bape sen kek kawin ni yana??*

i nak kek biasa je lah
tapi nak 3 tier *selera ko dayu*
bawah nak cupcake
jhahahahah selera tinggi tp nak murah
*bodek lah kazen puas2*

Unknown said...

kek merah putih tu best...
simple..tapi sedap dimakan tu...