Sunday, May 3, 2009

4hb Mei..lg sbln mau ke 4hb Jun pulak

Alhamdulillah smpna labour's day, dpt la aku balik kg utk setel bende2 yg patut aku setel sblm my big day..maklum la..lg sbulan jer aku akn bergelar isteri org..SEBULAN??huhuh takut seh..*bukn aku jer takut..en fahmi kesyg pun takut..hihi lawak2* rase cam xcaye pun ader gak..dlu time kt sek aku xrase pape pun kt die tp skang ni kami akan berkahwin..huhu sungguh TUhan telah mentakdirkan begitu..*em kisah cinta kmi mungkin akn dibuat dlm entry lain*..
slama 2 hari di kg..

1. aku dpt bli katil+dressing table utk blk aku nnt
aku suke sgt dressing table yg aku plih sdn..gmbr xdpt dipload sbb xsempt nk amik..tp bentuknya cermin pjng blh nmpk sluruh badan..hrganya rm300..katil plak nmpk cm kayu jati mak aku kater tp kayu biase ajer..blh la tuh..harga rm600..plan awl nk ke cavenzi tp hmpa sbb cwgn kt KB sgt la xbesh stok yg ade..hasrt awl utk cr set yg moden terpaksa dibtlkan since yg lg cntik dr jenis kayu..

2. plih baju
lepas plih perabot, berkjr plk ke umah mak andam utk ttpkan baju mana yg nak..hari tu dh penah g tp since die akter ade baju baru smpai, nk jugk g plh lg..tamak sungguh..ni last plih..no more nk pning2 nk pkir2 psl baju..aku plih 5 pasang seme (baju nikah, baju sanding, baju belah ptg, baju outdoor, gown)..pakej ni campur mekap, hiasan blik tdo, pelamin impian, meja beradap = rm 1500..ok x harga ni??baju sandingnya penuh ngn manik ditempah dr indon..xtau bape kg tp berat ngn manik..xkisah asl kaler merah..hihi..ekceli baju leh amik bnyk mane nk tp aku xlarat nk asyik tukar baju..yg penting makeup xcair..hehe..aku puas hati cr die makeup..xmcm tepung..

3..kompem ngn photographer
percya x aku baru pertama kali jumpa ngn my photog utk bincang pkej..amik die tnpa lihat hasilnya..haha keje bhya..tp aku yakin ngn hasil kejenye..belasah jer..sbb die membe sekolah aku..so td bincang dgn lebih serius..sblm ni aku msg jer ok nk mcm tu nk mcm ni gmbrnya..so hari nkah+hari sanding+outdoor..album jenis story board 8R = 22 kpg, 4R=80 kpg + cd..xpyh byr deposit..editing ikut stail yg aku nk..aku mintk bg free frame..hehe n kasik lebih gmbr..smenye dgn hrga rm800..erm tulun naikkan bisnes kawn2..tu yg xnk amik ngn org lain..lgpun kalo amik ngn org lain blm tntu dpt special price kan..kualiti gmbr??td dh tgk kt kedai die..even xsperti gmbr2 yg hrga beribu2 tp cantik..ttp blh diabadikan utk tatapan generasi seterusnya..insyaAllah

4..hntr kad
aku sedih sbnrnya pasl kad ni..aku dh bawak blik kad2 utk diposkan tp ntah cmne aku tertinggal smpul plk dlm kete membe aku..uwaaa..balik ngn kad tnpa sampul..cmne leh xperasan sampul terkeluar dr beg plastik..aduh..sia2 jerk..bli setem jer la..bukan aper..kt cni sush la mau kuar g post opis..pling menyampah sbb susah nk parking..ape aku buat, aku rembat jer sampul kat umah tuh..hahhaha jahat2..akibatnya kt umah xckup sampul..ayh aku kene bli lain..kui2*sesapa yg xtinggl alamat lg, blh letak dlm ruangan komen, anda semua dijemput*

aku lega dpt setel perkara2 yg ptt setel..lepas ni xtau bile plak balik..mungkin time nk nikah nnt balik..ooohh mak aku kate bunga pahar xckup sbb dijangkakan ramai yg nk bunga dip tu nnt..so standby jer lebih..waduh..aku sudah xlarat..huhu..tp terpkasa buat lg..

14 comments:

my hidden stories said...

PAKEJ MAK ANDAM TU MURAH SANGAT-SANGAT....

Luv like this.... said...

murah la yana pakej tu..klu kat cni cume dpt baju sanding sepasang n pelamin jek...anda patut bersyukur!!

nurul aziyana said...

my hidden story:erm murah kan

luv like this:mmg bersyukur..jimat dh kt ctu

rina said...

u kawin kat kb ke? mak andam mana tu murah nye... kawan i pun nk kawin kat kb, dia tgh ccr mak andam... kalau bole share... :)

Anonymous said...

wah..bestnye..byk dh setel...ehhee..best tul bli set blk tdo..amy x bli set la..gaj x masuk..sian encik tunang sik kna kuar duit...bli cadar idaman je jd la..hoho.. =)

ape2 pun gudluck menDIY bunga pahar..hehe..

nanonano said...

tu dia..
byk dah settle nampak gayanya,,
owhh kad dah bley edar yer?
ok2 menurut perintah
:D

fana said...

warghh mst berdebar2 ye

Unknown said...

lega kan
murahnya pakej2 yana
kalau dayu mesti sengih suka hati
ni asal balik buat payment, rasa nak nanges

tak carik lagi dressing table
bila nak carik ni??
nak carik aritu dut habis dah
wwaaarrgghhh
mau rembat je mak nyer

Ami said...

mak andam and photographer tue murah sgt2 zie.ami hok 3 tahun lepas pon tok dpt harge gitu.hahaha kalu cite pasal class omar mmg sakit perut,oghe sokmo tanye harith,bakpe kite dok couple mase kat pc dulu aaa?huhuhu

nurul aziyana said...

rina:alamak lupe nk ckp, mak andam tu sedara sy tu yg dpt murah..kt besut..

amy-wan:amy lg dh bnyk setel..erm tp yana nk gak cadar tu..huhu beznyer dpt bli..uwaaa xlart dh nk wt pahar tu

nano:dh blh strt distribute dh na..hehe thanks to pakcik posmen

farhanna:tu la takut n gembira sma bnyk

dayu:tu la syukur sgt..jimat cost..huhu mmg sengih tp ttp jgk habis duit ini..almari yana rembat gak kt blik lain tp xpe almari tu mak yana bli 1st gaji yana bg kt die..hehhe

ami:tu la kan amie..hehe xsangka plak lepas pc baru bercinta..time sek kanak2 ribena btul agaknya

Ija1202 said...

Byk yg dah settled....alhamdulillah..
murah la set katil + dressing table x sampai 1k...
yg lain pun murah..
Ermm..byk penjimatan di situ.. :)

Anonymous said...

hi k.yana..
ni2 bg adress..haha

no 32 taman cempaka, 84150 muar johor ^^
xsegann..hehe

-nur soleha ahmad-

SINCHAN KPTM said...

wahhh..bju sanding kite same kaler la..ngan byk labuci..mmg berat gler bile pegang..tak tau la larat ke tak nak jalan...

nurul aziyana said...

ija:xmampu nk bli yg mahal2 ija..mmg cati stok yg murah2 jerk..tu pun duit dh smakin menyusut

soleha:ok nnt k.yana pos yer..jgn xdtg plak

sinchan:merah ek..heheh tu la kompem penat nnt