Wednesday, September 16, 2009

Becoming festive

Waktu bergini, sudah tentu entry blog berkisar tentang raya..xder festive lain dh..jejak la kaki ke mana2 pun, suasana nk beraya tu ada di segenap ruang..
Masih tinggal sehari lg utk kerja tp mood kerja mmg dh xder..hati n perasaan sudah teringt2 di kg aptah lg rakan2 seperjuangan sudah mula bercuti esok..nmpk gaya opis bakal sepi esok..masing2 syok melayan lagu raya..

Balik kuarters plk, asal malam jer gedebom gedebang bunyi main mercun...
Bila kuar ke bandar, saner2 cni tergantung banner SALE raya..sna cni bukak gerai..kalu gerai baju raya tu mmg toksah nk cakap..aku mcm biasa, rambang mata..tnpa kawalan suami mmg aku tewas..akhirnya berjalan jalan2 tnpa apa2 ditangan tnda suami brjaya mengawal isterinya..bukan aper, kt kg dh 3 pasang aku tempah..jadik aku xder alsan lain mengapa baju yg cantik menwan itu harus menjadi milik aku..ckup sudah..

Pertama kali nk beraya sbgai suami isteri, tentunya berbeza..namun aku xsabar nk melaluinya..
Raya pertama, aku putuskan beraya rumah mertua..suami xkisah raya di mana2 memandangkan jarak rumah kami hnya sejam perjalanan..hairan kan, spttnya kalu suami xkisah amik pluang la blik kg sdn..aku ada alsan sendiri..memandangkan thn depan turn kt kg aku di mana semua harus berkumpul, maka thn ni masing2 beraya umah mertua masing2..

Raya thn ni jugk aku dpt trima undangan kawen..rakan seperjuangan juga ingin menamtkan zaman bujang..jd harus disusun jadual kami krn sboleh2nya ingin hadir walaupun diorg xhadir time kenduri aku..

Aku nk amik kesempatan kt cni nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA pd semua bloggers n pembaca blog aku yg xseberapa ni..maner2 yg silap n terlebih, mohon diampun..selamat balik kg, selamat memandu dgn cermat, pd yg kawen selamat pengantin baru dan semga kita mensyukuri segala nikmat dr Ilahi..jgn lupakan zakat fitrah..


Baru update:

Semalam aku mengalami keletihan lg..tgh hari masa balik xhenti2 bersin rase nk demam, so aku tido jer..nk g keje balik pun rase xlarat..hubby cakap die nk masak *die dh cuti aku blm cuti lg*..bila balik, bukak tudung kuali waaa ikan sweet sour..hurm sejak kawen ni, die dh beljar bnyk resepi dr aku..die dh pndai grng mee basah dgn sdap, dan semalam 1st trial ikn sweet sour pun sngt sedap..die jugak dh pndai grng ikan tnpa melekat..suamiku..suamiku..

ni daging burger masak merah-resepi ciptaanya sendiri dan aku suke makan..burger ni digoreng dlu

ikan kerapu sweet sour-walaupun presentation xcun tp rasenye menjilat jari..

14 comments:

SiTi KhaiRuNniSa said...

sama2la mcna ek.. kalo rajin meh beraya ke raub.. aku cuti esok sampai 27hb...

nanonano said...

salam aidilfitri juga dr na
:)

ieja said...

nurul.. selamat hari raya..juga..... selamat beraya sebagai isteri.. mesti meriah kan.. :)

KAK RAINBOW said...

selamat hari raya maaf zahir batin aziyana dan family

DHILABLOG said...

salam lebaran wat aziyana n suami...moga lebaran tahun bertambh ceria...:)

Quiyah said...

lapar..lapar...

Luv like this.... said...

sedap nmpak daging burger tu...yummylicius!!selamat ari raye yana

evyn4ever said...

awak!selamat hari raya!!ampun maaf ya if ada terkasar bahasa sewaktu membalas komen2 ke ek?:)kadang2 antara sedar tak sedar gak kan..:) so selamat berbahagia di hari raya:)

nurul aziyana said...

nissaq:aku mmg rajin tp duit tu yg xrajin..hahha..slm aidilfitri nissaq

nano:salam aidilfitri na

ieja:erm kalu ader insan tersyg pasti meriah

nurul:slm aidilfitri jugak buat nurul sekeluarga

dhila:insyaAllah..mga dhila pun begitu

quiyah:lapar tgk mknan ker??heheh sabar2

luv like this:mmg sedap..cuba la..slmat hari raya jugak

evyn:sama2 la yana pun mintk maaf andai ade slaah..salam aidilfitri buat sekeluarga

Anonymous said...

Selamat hari raya to yana n suami..selamat bergembira di hari raya..mohon maaf kalau ade terkasar bahasa..;)

antalya said...

bertuah yana hubby rajin ke dapur. anyway slmt hr raya. slmt bergembira sambut raya

Unknown said...

mc na, selamt hari raya? nanti braya kat maner

anil lutaze said...

wowww...mmg menjilat jari lah yana...

yana...selamat hari raya aidilfitri ...maaf zahir batin ya

Anonymous said...

dah besar panjang kamu yer..dah jadi wife org pun....semoga kekal k akhir hayat.