Monday, September 28, 2009

Raya dh berlalu..nk kene keje balik

Sebut jer nk kembali keje, aku rase mcm liat semacam..cuti seminggu buat aku malas nk melangkah..nasib baik budak sem 1 masih bercuti..jd aku masih ade pluang lg nk bermalas2an..hihi kantoi..
Xckup rasanya cuti raya seminggu..mcm nk sambung lg tp baki cuti hnya sekangkang kera..baik dilupakan saje..

1st time raya as a wife n bukan di rumah sendiri-siyes aku sedih..
Malam raya, air mata dh mula bergenang dan turun dgn lajunya..pujukan dn plukan dr suami jga tidak mampu untuk menghalang air mata aku tu..sampai bengkk2 mata, nasib xder yg perasan..
Sedih mengenangkan mak yg tentunya sorg2 di dapur menyiapkan hidangan utk hari raya *nk harapkan 2org truna tuh, kompem xmkan la jawabnya*..sebelum ni aku yg tolong..xper ma, next year punyer raya, kite bersilat bersama di dapur yer..

Raya tahun ni aku xbergmbr langsung..jadik xder pun gmbr2 raya yg dipamerkan di cni..thn depan mmg ada..xrase nk amik gmbr..hehhe..tp yg lainnya bila beraya rumah mertua, aku braya cna cni sampai mghrib baru balik umah..so xtau saper yg dtg umah tp kalu berya kt umah sdn, mmg aku xg raya mane2..dok rumah jer melayan sepupu sepapak..

11 comments:

nasya naim said...

::awk..mesti xder mood kan nak raya..uwaaa..sy pun akn hadapi benda yg sama..sian mak sy nanti...leh x main dadu..undi utk balik umah mana dulu..::

xeea said...

haha
sama la kita. makin dipujuk, makin lebat air mata turun mencurah-curah.

paling sayu bila tengah bertakbir dgn suami. pergh.

anil lutaze said...

sonoknye cuti seminggu... kite cuti bbrp hari je...

uuhh...jgn sedey ye yana..saya pon beraya rumah mertua tp...b4 dat dah blik kg mak saya dulu...mntk ampon mahap..

x pe..next raya...bersilat lah yana tolong mak yana k..

Tukang Karut said...

elo my lovely niece...
dengar khabar dah 'berisi'.. Kaloo betul la,xlama lg aku dpt sorang lg la cucubuah...

nurul aziyana said...

syanaim:btul2..nnt akan rase jugk even kalau hubungan ngn mertua rapat sekalipun..

xeea:itu la pasal..kalo xpujuk plk mmg xberenti..kwang2..sampai pg raya pun terasa moody jerk

anil:seminggu pun masih rase nk tmbh lg cuti..ish xbersyukur lansung..hahaha..yana pun balik gak shari umah sblm balik umh mertua tp ttp sedih jugk

tukang karut:elo..
ooo cucubuah..dh tua yer atuk

antalya said...

sama la kita langsung xde gambo raya. mcm malas je kan.padahal first time raya ngan suami.rugi rugi
p/s: tertarik ngan komen tukang karut.betulkah? tahniah tahniah.sonoknya

Unknown said...

dayu malam raya tu seboleh2 tak nak pikir
tak nak terbyang mak sorang2 kat dapur..yana sama mcm dayu
dah lah sorang ank pompuan
selalu kita lah yg tolong dia kat dapur
call pun awal2. ptg2
malam tu tak nak pikir pape
takut sedih melampau

nurul aziyana said...

antalya:tu la, xtau la rase mlas jer nk amik kamera, pdhal ade jer..sudahnyer tersimpan rapi jer dlm beg..erm tertarik??hiihii insyaallah kalo ade rezeki..doa2kan la ek

dayu:hanya yg senasib jerk memahami..tp yana mmg xleh thn..sedih sngt..nk call mak pun berat takut tersedu sedan..huhuhu

KAK RAINBOW said...

lebih seronok beraya di umah sendiri kan?

nurul aziyana said...

nurul:umah mertua pun seronok jugk tp penat ckit ar..almaklumlah umah sendiri blh bermalas2 skit..hehhe

Tukang Karut said...

alo anok berbuah-buah...
salah blog masuk tu. tu blog yg cube2 je. ni alamt blog yang btul, http://tukangkarut501.blogspot.com/