Thursday, October 1, 2009

Kesian kami..

Pepatah melayu ada kata, sudah jatuh ditimpa tangga..
Alahai apa la malang nasib, dh la jatuh tangga pula menimpa..Alkisahnya begini..
Aku ni jenis yg suke makan asam..kt kuantan ni tmpat feberet aku bli asam campur2 adalah kt megamall, ader satu stall yg jual mcm2 asam-mangga, jambu, kedondong, dan segala adik beradiknya..walaupun hrganya yg dikira secara timbangan tu mahal jugak tp kalu dh keinginan hati tu meronta2 xkira bper hrga pun sanggup dibyar..
Maka ader stu hari tu aku meluahkan keinginan hati yg satu tu pd suami kesygn..sygkan bini, maka berangkat la kami ke megamall..
Sampai sane, nk parking nth cmner husband terkepit jari sendiri masa nk tutup pintu keter..Adoi la sampai skang ni biru jari die dh masuk 3 hari..xblh nk bengkok dan asyik berdenyut2..kesian plak aku tgk, nk buat keje pun susah..

Tu satu..ader lg yg menimpa..
Semalam, rumah kami terkunci..aku terlupa nk bawak kunci dh ler xder pendua..nasib la badan..
Balik kerje, kami pulun cuba bukak pintu tu ngn kad, cuba berlagak mcm pencuri, cungkil sana cni..tp malangnya xdpt..last2 jiran kt bawh dtg tolong sbb dgr ketukan dmi ketukan yg mengganggu ketenteram awam..akhirnya tamat riwayat tombol pintu tu tp alhamdulillah insan mulia tu dh pun gnti dgn yg baru..tp kami ttp bersyukur, disebbkan kejadian tu la kitrg baru sedar bhwa kunci rumah kene duplicate..kalo x mau sampai skang pun dok pegang ngn satu kunci tu..

Tu yg kedua..masih ader lg yg menimpa..
Malam semalam, aku pulak ditimpa bencana..
Konon nk simpan pinggang mangkuk dlm kabinet..almaklumlah nk mintk tolng suami tgn die masih sakit, kesian plak..maka aku buat sendiri..
masa nk bukak pintu kabinet tu ntah mcm maner engsel die dh uzur, tercabut dan menimpa aku, landing tepat2 atas batang hidung aku..Tuhan sajer yg tau sakitnya, aku dh pkir hidung aku patah..tang tu jugak aku nangis sambil panggil hubby..dan tang tu jugak aku rase mcm nk pindah jer dr rumah tuh..mcm2 bende dh uzur..kelam kabut hubby amikkan ice nk tuam..
Sampai ke hari ni batang hidung aku rase cm lebam semacam jerk, n tingglkan parut..nk sentuh pun rase sakit..
Adoi, apa punyer malang ar..lepas satu2..

10 comments:

nasya naim said...

::sabar erk..itu namanya dugaan..btw lps ni more carefull k babe..::

ღnFashyaღ said...

siannye kak yana....sabar ek..tu semua dugaan....next time bcarefull ek

nanonano said...

uii mak aii..
sume ni gara2 asam jeruk tu sume ke??
huhu..
sian akak..
ujian kecik je tu tuhan bg..
xpe..janji somi syg
;)

nurul aziyana said...

syanaim:tu ler, dugaan..sabar aje le

fashya:mmg kene hati2..rase fobia jer skang ni bila nk bukk pintu kabinet

nano:yg gara2 asam jeruk tu jari terkepit jerk..yg2 lain bende nk ajdik..uhuk

anil lutaze said...

alahai siannya yana n suami...

aahlah..kalau rumah boleh mencederakan diri..elok fikir utk rumah yg lbh selamat

haime said...

sabo yer cik na, jgn sampai cedera teruk dah la, smpi patah2 tu..nauzubillah.. hati2 yer :)

Unknown said...

issskkk
membaca idung yana kena timpa ngan pintu kabinet tu pun dah terasa mcm ngilu
yana yg kena lagilah hrus meraung

ada hikamynya yana
adalah benda baik muncul jap lagi

Ami said...

tapela zie,ade hikmah la tue.anyway,selamat hari raya ye zie&pahmi,maaf zahir batin dari ami&harith.

nurul aziyana said...

anil:erm kalu ader rezeki lebih terpkir gak cmtu anil

zuriani:nk wt cmner kak, cmni la dok kuarters..paham2 jer la..hahaha

dayu:mmg meraung dayu..skait yg amat..sepanjang malam kepala pun rase biol, berputar2..uhuhuh

amie:erm mungkin hikmat akan muncul..hehehe slamat hari raya jugak amie n harith..

antalya said...

kalo owg n9 sebut color (clumsy)