Thursday, September 30, 2010

Fuhh....waiting game

Rase mcm xbleh nk pandang ticker preggy tu..tp mata tetap nk tgk..
38 weeks dh..hai anak, bila kah kamu nk kluar?? mak kamu ni serba xkena dh rasa...mcm2 dh terbit kat kepala ni..


Last wednesday, checkup terakhir dgn Dr Fai'za kt UIA sbb cadang nk balik kg esok ptg lepas keje..* so ni mungkin entry terakhir sbgai ibu mengandung* Lepas ni kalo xberanak jugak, terpaksa sambung checkup kt Spital Besut plak yg mana aku rasa berat hati jer nk continue checkup kt ctu...kompem berejam2 menunggu gliran *sbb dh biasa amik masa yg cepat bila checkup kt UIA ni* dan of course mcm pelik sbb hubby xder nk mneman masa checkup..

Hasil checkup setakat ni semua ok except urine test aku badly infected..terpaksa continue dgn antibiotic lg...tp antibiotic yg lg mantap..rase mcm dh minum air banyk tp ntah la...

Next week dh apply cuti, nasib cuti rehat ader lg 16 hari..kalo xberanak jugak, amik mc jer la..aku mmg xlarat dh nk bawak perut ni dtg keje..daripada aku masuk kelas dan ajar ala2 mcm xnk ajar jer, baik aku serah tugas awal2, rehat sajer di rumah melayan tendangan si kecik ni dan menunggu signal..seronok jugk tgk ombak kt perut sendiri ni...

So esok hubby akan hantar balik kg...dan die akan balik kuantan smla ahad ni..dan die akan tunggu panggilan jer dr aku bila sampai masa...hurmmm ni la yg buatkan aku rasa mcm nk beranak kt kuantan jerk...besut-kuantan amik masa 5jam bg hubby aku * xtau la kalo tnpa aku die jadi lebih cepat*..takut kang nnt bila sakit die xsempat nk bersama aku hadapi saat2 kritikal tuh...oowwhh mintak jauh la...i need him so damn much..tp bila pkir2 balik, bnyk kekurangan beranak kt cni...pasrah ajer la..harap2 baby blh bertahan smpai abahnya ada...

Memandangkan ini mungkin entry terakhir sebelum bergelar ibu, aku nk amik kesempatan nk mintak maaf banyk2 kot2 ada yg terguris hati ngn aku..dan doakan aku selamat melahirkan khalifah kecil ini...dan doakan kami berdua sihat...dan dgn rasminya blog ini akan sunyi selama tuannya berada di kg untuk edisi berpantang...*kalo ada broadband, dan signal yg blh dilayan, maka adalah entry baru*

14 comments:

Mrs Nageb said...

kita sama week lah puan :)
berdebar debar kan..so,selamat bercuti dan bersalin :) semoga dipermudahkan,amin :)

nurul aziyana said...

mrs nageb: yeke?due bila? mmg berdebar..kadang rasa takut kadang rasa xsabar plak..bercampur aduk semua..smga kita dipermudahkan...

Luv like this.... said...

semoga selamt yana...slmt bercti gak!!

PuaN su SU said...

yana..semoga selamat...moga dipermudahkan..

Unknown said...

slm

harap semuanye selamat.
sy doa dr jauh =)

Anonymous said...

good luck mom-to-be!

mun said...

owh..mun ngtkan yana daj bersalin..coz senyap jer..rupa2nya ader lagiii..heheheee...klu mun time nie dah bersalin dah....papepown moga selamat semuanya ye yana.....nanti dah bersalin jgn lupa update yeee...

sharEna said...

sekejap je dah tiba masanya kan? =) how time flies. kite doakan yana dipermudahkan bersalin. jgn lupe update gmbr si kecit tu nnti yer!

Mami Hadeef said...

akak, beranak kat HTAA pun best.. doc n nurse semua baik2.. tade pun slot kene marah2 dengan nurse ke hape.. pasal medical student yg ramai kt HTAA tu, kite blh request tak nak dorang yg conduct mase deliver..

Unknown said...

Alhamdulilah, dah berjaya mengandungkan selama 9bulan. InsyaAllah, Selamat ibu dan anak :) Semoga dipermudahkan segalanya

JMR said...

branok besut ko nnt..tok lama doh ek..tahniah2..smoga dipermudahkanNya..amin..

xeea said...

lorr.. nak jadik baby besut rupanya. tak kisah lah kat mane pun kan, yg penting selamat.

all the best!
fikir positif, tawakkal, insyaAllah :)

Aku la said...
This comment has been removed by the author.
waNi said...

Yana, gudluck! Semoga dipermudahkan, insyaallah.. Best tau dah ade anak ni ;)