Sunday, January 9, 2011

This year..

Entry pertama setelah 9hari menginjak ke tahun baru 2011..

Lembapnya aku update blog..bz mungkin..ye lah baru seminggu naik keje stlh 3buln hibernate kt rumah..masa keje mmg xblh nk sentuh blog..blog walking pun ckit2 jer..balik rumah pulak berjimba2 ngn si anak, masak pun ala2 jer skrng..hehhe nasib baik si suami telan jer ape aku masak..haha bab mmberi alasan mmg sedap..

Nk buat entry review 2010, niat jer la..rasanya xtertunai..mcm ketinggalan jer..lg pulak 2010 mcm biasa2 jer hidup aku except kelahiran NURHUSNA..rasanya itu jer la sejarah paling penting dlm hidup aku thn lepas..dari mengandung, saat melahirkan hingga la pengalaman uruskan anak..dr segi kerjaya, mmg hampeh..hahaha..flat sungguh..lg satu yg penting thn lepas, aku dh mula beli rumah..tp rumahnya baru nmpk tiang..thn depan insyaAllah akan jd milik kami.

ok tinggalkan 2010..skrng 2011..biasa la bila thn baru semua pun nk buat azam baru...kadang tu smpai berderet2 list azam thn baru..capai tak capai tu belakang kira janji ada azam..awal tahun semangat..bila dh tgh tahun mcm ingt2 lupa2 jer azam tu..akhir tahn bila review sambil2 nk cipta azam yg lain rupanya2 azam yg lama tu langsung xcapai..maka atas sebb2 itu la aku hanya nk aim ckit jer utk thn ni..

jd thn ini, satu jer yg aku hrap...hidup aku xstatik seperti thn2 yg lepas..mesti ada at least satu perubahan positif yg berlaku dlm hidup..maka aku nekad, thn ni aku nk jana pendapat sampingan...sbnrnya dh lama impian ni aku semat dlm hati tp nk merealisasikan tu xnampk jalan lg..

alhamdulillah kelahiran HUSNA mmg membawa rezeki..sikit dmi skit aku nmpk jalannya..hati nekad utk bertindak..tidak mahu lg asyik menghabiskan duit gaji sedangkan diri sendiri mampu menjana pendapat..walau xbanyak tp sekurang2nya aku perlu cuba..maka ini hasilnya:


the blogshop..http://o-shoppe.blogspot.com/

sila la jgn malu jng segan untk terjah my blogshop ni..masih baru maka item pun xbanyak mane..ckup la sbgai permulaan untuk aku yg baru nk mula..bila dh dpt rolling modal nnt insyaAllah akan ditambah sikit demi sedikit..itu pun baru pre-order...insyAllah bila item dh smpai skali lg akan dilancarkan..secara rasmi la kata org..so skrng ni nk intai2 dlu boleh la..
cadangnya nk jual baju2 baby n kanak2..tp since aku pun sukakan decor ala2 english style, maka kt blogshop ni pun ader item2 decor ni cuma xdimasukkn lg..saper2 yg berminat nk touch up rumah korng ngn gaya ala2 english, blh la sambar maner yg berkenan di hati..

sebenarnya ramai yg beri aku inspirasi secara tidak langsung..blogshop ni xkan terhasil kalo xder sumber inspirasi..dan tentunya xkan terhasil tanpa izin dariNYA..my mom is the 1st person who inspired me..harap2 thn ni bkal mmberi lebih kjyaan dlm hidup aku..