Monday, August 8, 2011

Cotton oh cotton

Aku ni mmg sukar diramal bila masuk bab kesukaan tentang sesuatu. Kadang2 payah benar nk berkenan tp kadang2 skali tgk trus jatuh cinta..kadang2 banyak kali dh tgk tp tak terlintas langsung nk berkenan tp alih2 tetiba plk berkenan.

Itu la terjadi pd aku sekarang..semalam tetiba plk gatal nk beli kain cotton jepun yg glemer btul skrg ni kt FB. Udah le mahal. Untuk sepasang baju aka 4m paling murah rm75 org jual. Ade yg sampai cecah rm120 sepasang. Umak aih first time neh aku ade baju cotton mahal (sutera tak amsuk list sbb mmg mahal kan). Sebelum ni mmg aku ade tgk ramai yg jual cotton jepun ni ktFB tp xde langsung dalam hati nk terjah tgk apatah lg nak beli. Tp kali ni aku xtau..aku ulang aku xtau (ni mcm ayt bela diri) kenapa mcm rase nk beli. Pd hemah aku mungkin terjumpa pattern yg sesuai jiwa la kot (alasan lagi).

Semalam asyik menggoogle blog org jual cotton sampai xsedar jam 1pg..udah le hari ni keje, harapn nk bgn lmbt mmg xde langsung..nk bgn buat sahur lg. Harus mata panda pg ni. Gigih sungguh..takut benar org lain yg beli pattern aku berkenan tu. Rupanya ramai benor yg menjual, murah mahal je beza..pandai2 la pilih. Tp nk dijadikan rezeki empunya blog Elin's Cloxet, aku mmg tercari2 kain yg dh siap mix n match. Mula2 usha di FB, yg berkenan dh sold out. Hasilnya ini lah..

Berkenan tang kain yg jalur tu..yg comel, ade butterflies pd kain

Sebenarnya aku dh beli baju kurung untuk anak kecil cenonet Husna tu..cotton jugak..so kalau anak ade, mak nk juge la..cumanya mungkin mak xsempat pakai raya ni, ade ke org nk amik tempahan jahit lg time2 camni?

Vroom..vroom nk g kutip duit raya neh :)

Alkisahnya pasal baju Husna ni, kain tu septtnya jalur ke bawah..tp tuan kedai kata tukang jahit salah potong..tp dek kerana nk jugak jalur2 maka aku beli juga..belasah je la Husna ye..lgpun awak xreti lg nk kater cantik ke tidak. Ha mane lg meriah? Maknye ke or anaknye? heeeee xde motip betul daku ni..

Pssst..masih dalam usah menambah koleksi cotton..sudah usha di FB ANEKA COTTON..serius cotton die mantop2..saper yg berkenan butterflies kompem rmabang mata nk pilih..pattern sungguh unik.

4 comments:

nanonano said...

kat kedai kain muhamad shariff kot kt jalan bsr byk kain cotton lawa2 yana,
na g beli sane hr tu sbb offer beli 1meter prcume 1 meter,
ekekek..so harga yg 80 dpt la 40 jek,
tp smlm g tgk mcm xbyk choice dah :p

wardah @ fie shah said...

Pergi Jakel pun dah cukup gila tengok japanes cotton semua, apetah lagi kat online. Huwaa, nasib I takda anak pompuan lagi.

ibu humaira said...

raya tahun saya juge ber'cotton'.3 pasang sekali tempah n da siap. tp ita lebih suke english cotton kain lembut n sejuk. kesukaan masing2 kan hehe...baju raya tahun ni pon sedondon ngan humaira hehe...mujur upah jahit murah rm25 saje. utk dak kecit tu makcik tu amik rm6 je. siyes 'tanjat boboy' hehe...

mun said...

cantik ah cotton nie...tapi rege nya memang mahal....huhuhu...