Friday, June 8, 2012

Make up bag

Aku suka menjahit beg...kalau boleh nk cuba mcm2 jenis bag. Projek lepas ni strap clutch pulak. Kain dh potong tunggu cantum. Passion aku dengan hobby menjahit ni mmg kuat. Kalah passion aku dalam tugas hakiki iaitu mengajar. Camno tu...patut pencen awal ni tukar kerjaya...kehkehkeh..Kerja baru nk masuk 4 tahun dh berangan nk pencen...ape daaaaa..pasti mak aku akan membebel..my mom dulu kakitangan awam yg dedikasi..kerja sampai sakit2..baki cuti pulak terlbih2..gcr dh amik maksimum..masa nk pencen pun cuti bnyk lagi balance lepas tolak gcr..kalau my mom ade kt rumah, time rehat kalau aku tak masuk keje kol 2 pastinya kene tazkirah la ckit :)

Balik pd jahit, produk yg baru siap ni make up bag..saiznya besar, boleh muat segala jenis make up, segala jenis barang dalam satu beg..kali ni letak zip pulak kt dalam..xsusah mana nk jahit zip dalam tu cuma kemas tak kemas aje :) 1st time cuba ade la cacat cela ckit



Make up bag ni aku cuba guna cs yg tebal..nampak agak terletak tapi mcm lagi best letak batting, boleh quilt kt bhgn tapak..my SIL dh tempah 2 bijik, satu untknya dan satu utk anak daranya. Rasanya untuk beliau aku nk cuba guna batting plak, lembut ckit :)

4 comments:

Mrs Nageb said...

Yana....suka tk yana dgn hobi ni...kalau yana dekat,mau ielahsuh jadi cikgu ajar iela menjaht....hihi

antalya said...

berbaloi yana beli mesin jahit

Dina Zakaria said...

nak tempah beg mekap satu..=D

Nurul aziyana said...

iela:heheheh kalo dekat boleh sew along

yun:tu la...sngt berbaloi

deena; ade stu lg beg make up yg lg cun, xsiap jahit lg..nnt dh siap boleh tunjuk