Tuesday, September 4, 2012

Travel Changing Diaper Pad/ Lapik Stroller

Cerita raya belum muncul..masih tak de mood nk transfer gambar ke lappy, pilih2 gambar lagi la..nk edit jauh sekali rasanya. Nak2 habis syawal nanti insyaAllah muncul la cerita yg dh nk basi tu...Eh raya kan sebulan, aci la tu kalau kuar dalam bulan syawal lagi kan.

Entri jam 4 pagi. Bangun jam 3 pg sebab nk packing barang2 tempahan untuk dipos. Gigih bebenor. Terlajak tido macam ni la gayanya. Dengan nota nk mengajar tak siap2 lagi..Huhuhuhu haru biru pulak rasa hidup semester ni..Segalanya kelam kelibut. Masa 24jam tak cukup sebab tak reti nk manage.

Ni nk cerita pasal produk ke-2 dalam kategori barangan baby. Travel changing diaper pad aku beri nama. belasah je la labu..Boleh jugak dibuat lapik stroller. Idea asal of course la tiru minah2 saleh punya produk. Ubah sikit2 je la..diorg guna waterproof punye kain tapi aku bantai guna cotton/flannel. Mahal woo waterproof ni, kang kalau charge mahal2 tak berpadanan pulak..

Mulanya buat untuk anak sedara yg baru dalam family belah hubby sebagai hadiah. Bila upload kt FB ade yg berminat, amik juga la tempahan.

Tema cars sbb boboiboy
 
Buat sekali ngn bantal karipap
 
Boleh ikat

1st edition ditambah tali untuk ikat bila pad ni dilipat. Dan gambar kt bawah ni pulak adalah tempahan dr rakan FB, Nieha. Kesian nieha, aku amik masa lama nk siapkan tempahan dia..padalah sehari je boleh siap kalau hadap betul2. Tapi dek kerana tempahan lain yg menunggu que, terpaksa la buat yg lain dlu ikut order. Plus cuti raya sakan lagi. Sekarang ni pun aku close dlu order sbb nk siapkan yg lain2.



Actually untuk yg ni aku lupa nk jahit dlu tali tu. Sebab tu la ganti ngn magnetic button yg dijahit kemudian. Tapi rupanya lebih nice dengan magnetic button compared ngn penggunaan tali. So next order (from Aida Johari & sis Nani insyaAllah) akan menggunakan magnetic button jugak..
Satu pakej ni (pad+ bantal karipap) hanya berharga RM48 (postage rm7). Tengah2 tu aku quilt kan sedikit. Kalau nk order boleh tapi buat masa ni order ditutup buat semnetra, btw boleh roger2 dlu ummi_anayiza@yahoo.com atau FB: Nurul Aziyana.

13 comments:

nanonano said...

Waaaa, mkin masyuk ah bisnes hobi di ms lapang ni, tp nk tanye gak, ms b mnjahit ni? Huhu aku klu mlm2 nk ngadap mesin jait la lemah skit biji mate neh, nak jait langsir dapur je pon mkn ms berbulan xsiap2 lg, :( bl yana nk kuarkan produk bru lak ni? *langsir dapur* bhahahaha

Nurul aziyana said...

nano:hobi ku tak semanyuk hang na..makin rancak nampaknye..aku ni malam2 je la leh ngadap mesin, sampai 2-3pg pun boleh..xmalam, tgh hari balik time lunch, smabung mane yg mampu..langsir umah baru aku tak nampak rope lgi na oi dok buat tempahan...hahahahah

Ami said...

like duploh kali!

minatgiler said...

nak order. :D

tapi tak kisah dapat bila..

kite email ek..

Memey Anuar said...

yana,
if u dont mind nak tanya la. what type of batting yg digunakan utk quilt eh?
kalau yg i biasa guna tu rasa mcm nipis je for baby.

thanks :)

Nurul aziyana said...

minatgile: boleh email order ek..

memey: batting yg ade pling tebal 1" je...kalo nk tebal lg boleh lipat 2 batting tu tp tiba tnag nk jahit susah ar

Memey Anuar said...

yana,
lg 1 soalan..

slalu yana beli batting kat mana eh? thru GGK ke?

thanks

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

bila taip travel changing diaper kat google terus blog yana yang kuar nom 1. mesti mantap rating blog skang ye..

Unknown said...

Blh saya nak order satu? Berapa cpt blh dapat selepas payment ye? Tq

Unknown said...

Blh saya nak order satu? Berapa cpt blh dapat selepas payment ye? Tq

Unknown said...

Klu nak order blh? Berapa cpt blh dpt lps payment?

Unknown said...

Blh saya nak order satu? Berapa cpt blh dapat selepas payment ye? Tq

Unknown said...

Blh saya nak order satu? Berapa cpt blh dapat selepas payment ye? Tq