Thursday, May 16, 2013

Jurnal Kejayaan: Kelebihan menjadi ahli SHAKLEE

Assalamualaikum.. syukur diri masih diberi nafas dan nikmat untuk menjalani kehidupan seharian.. Tambah syukur Allah beri segala nikmat yang sememangnya tak pernah dapat dihitung. Alhamdulillah.. Allahuakbar
Entri kali ni terasa nk berkongsi pengalaman dan keseronokan sepanjang penglibatan dalam SHAKLEE dan kelebihan apabila menjadi ahli SHAKLEE...Saya membina jurnal kejayaan bersama SHAKLEE sedikit demi sedikit. Bermula sebagai distributor pada Julai 2012, saya melangkah satu persatu tangga kejayaan. Dari bonus 2 angka, meningkat ke3 dan kemudian 4 angka. Cukup manis dan istimewa. Bagaimana saya bermula? Sememangnya dari ZERO!

Pada permulaan, semuanya kerana ESP. Itu cinta pertama saya dengan SHAKLEE. Setelah sign up sebagai distributor SHAKLEE, saya tak ambil masa yang lama untuk serius berbisnes dalam bidang ni. Sign up lambat pun saya dah rasa kerugian yang besar, kalau tunggu lagi waktu sesuai nk serius, memang bertambah2 rugi la. Jadi saya tak mahu tunggu.

Tangga pertama yang saya daki adalah pangkat SUPERVISOR. Alhamdulillah, 3 bulan join saya dapat naik sebagai SUPERVISOR. Pangkat pertama sebagai leader. Pangkat pertama untuk permulaan dapat bonus 4 angka. Sangat teruja dengan nikmat yang Allah bagi ni


October 2012 - SUPERVISOR

Tangga kedua saya daki 2 bulan kemudian iaitu DISEMBER 2012. Penutup bg thn 2012 sangat manis bagi saya. Memang tidak sukar untuk bisnes SHAKLEE ni jika kita berusaha, kita nak dan kita betul2 buat. Semua tidak akan dtg sedebuk kalau kita tak usaha. Kalau rajin kita dapat tapi kalau malas mana Allah nak bagi. Resepi utama adalah hati kena kental, minda kena sentiasa dicuci, rohani kena sentiasa diisi.


Disember 2012 -SENIOR SUPERVISOR

Tangga ketiga pula saya dakit pada bulan FEBRUARI 2013, juga dua bulan selepas tangga kedua. Sebenarnya ini bukanlah pencapaian yang terbaik sbb ada yang lompat terus dari supervisor ke coordinator. Ada juga yang setiap bulan naik rank. Rezeki masing2. Mereka berusaha pasti mereka dapat. Apapun inilah anugerah dari Allah.


Februari 2013 - COORDINATOR

Saya amat bersyukur kerana dibukakan hati untuk terjebak dalam bisnes ni. Seribu keseronokan saya dapat. Passion saya betul2 kena dalam bisnes ni. Saya suke dengan apa yang saya dapat. Dan pastinya saya teruja untuk memiliki yang lebih baik. Aim for MASTER this year. Itu impian terbesar saya. Alhamdulillah, im on the right track, punya group coaching yang mantap dengan sifu2 yang hebat. Mereka sangat membantu untuk mendidik kami untuk menjadi distributor yang hebat. Saya happy bila ramai distributor bawah saya juga turut merasa yang sama. Mereka turut merasa income 4 angka. Allah menemukan kami dengan ramai orang hebat dalam bisnes ni yang banyak mengajar kami untuk menjadi lebih baik. Alhamdulillah... kesyukuran yang sungguh indah..


No comments: