Thursday, February 26, 2015

Cara Tahan Mengantuk Tanpa Perlu Ambil Kafein atau Dadah

Situasi yang selalu berlaku, nak buat kerja tapi mata dah mengantuk. Mata mintak rest tapi kerja harus disiapkan. Nak tak nak gi dapur bancuh kopi secawan. Betul kan? Lama-lama jadi coffee addicted. Tiada cara lain untuk tahan mengantuk selain ambil kafein. Betul ke macam tu?? Ehhhhh tunggu dulu!

Ada cara yang lebih baik tanpa perlu amik kafein apalagi dadah untuk cergas dan tahan mengantuk. 
Saya ni memang bukan penggemar kopi..hanya sukakan aromanya sahaja. 
Penyakit saya, bila minum nescafe perut saya akan terasa panas (macam lepas makan sambal belacan tahap pedas giler) daaaan kalau minum siang walaupun minum jam 10pagi ke, pada malamnya saya masih susah nak tidur. 
Begitu kuat kesan kafein pada badan saya which is memang 1 keadaan yang tak best bagi saya. 
Itu kondisi saya yang memang sangat sensitif dengan kesan kafein. 

Jadi bagi yang tak gemar dengan kopi or nescafe macam saya ni, macam mana nak tahan mengantuk in case terpaksa berjaga malam?

Jawapannya ada dalam video ni 

Haaaaa, sy pun gunakan perisai yang lebih sihat! Lebih bertenaga! plus memberikan effect antioksidan, otak yang cergas dan metabolisme yang tinggi yang boleh bakar lelemaks badan. Daaaaannn awet muda you!! Kalau minum kopi or nes, tak dapat faedah ni. this is my ubat tahan mengantuk sama dengan apa yg Pn Maria minum.  


Nak lagi best minum bersama PERFORMANCE DRINK dan MADU... wallah... tengok berapa banyak khasiat yang lebih baik kita dapat? tak cuba tak tahu...dah cuba masyaaAllah terus jatuh cinta. Boleh bertahan hingga 2 3 pagi la..kalao tidur lewat pun bangun awal pagi tak rasa lemau. 

Ibu hamil boleh minum cinch tea?? Mestilah boleh! Jangan risau..tapi seeloknya amik bila perlu sahaja. Apa kandungan cinch tea ni yang boleh memberi benefit positif pada badan? 


Key ingredient adalah Taurina. Taurina boleh meningkatkan tenaga, meningkatkan metabolisma dan juga tinggi antioksidan. Jadi bukan mereka yang nak tahan mengantuk je boleh minum, yang dalam usaha nak kurus pun boleh, nak workout lagi lah boleh, student2 yg kene stay up nak siapkan esaiment yang bertimbun, pekerja yang nak kena kejar due date semua boleh la senang cerita. Kekal produktif walaupun tak cukup tidur.  

Saya nak berkongsi testimoni super dasyat yang diterima oleh mereka yang minum Cinch Tea ni.. mulanya macam tak percaya juga tapi itulah realitinya yang diceritakan..


Amacam? 
Nak rasa juga penangan ubat tahan mengantuk yang ada banyak kelebihan ni? Moh la try, peken 1 sacet mesti nak try lagi bersacet2. 1 kotak ni ada 28 sacet boleh kongsi2 dengan ahli-ahli rumah dan kawan2 seopis. Kat pejabat pun bila dah petang2 tu mengantuk juga kan kadang2..pakat2 bancuh cinch tea ni. 

Owwwh ye tips extra nak kasik lagi ummpph dan berkhasiat, perahkan lemon dalam cinch tea ni.. lemon adlah ejen detox yang bagus. Nak cuba boleh hubungi saya 


Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM



No comments: