Sunday, November 23, 2014

Shaklee Effect: From Nothing to Something

Dulu hidup biasa-biasa..sekarang hidup luar biasa. Berubah 360 darjah! Shaklee Effect yang saya nak bawakan kali ini adalah kisah shakleeeffect salah seorang daripada leader saya, NURRU ADILA yang saya kira sangat komited dengan impian, sangat positif dan boleh dicontohi oleh sesiapa pun yg pilih untuk berjaya dunia akhirat


Saya kenal Adila ni sejak di bangku sekolah menengah. Facebook menghubungkan kami semula dan Allah takdirkan beliau menjadi anak shaklee saya..

Jom ikuti kisah Adila tentang ShakleeEffect beliau..

Saya mula ambil shaklee sejak menyusukan anak pertama pada tahun 2011. Masa tu masih belum terbuka hati nak jadi ahli cuma ambil set menyusu. Alhamdulillah badan rasa kurang penat. Production susu pun okey. Tapi lepas tu saya stop beberapa bulan, dan tak lama tu saya pregnant anak ke-2.
Start bulan 11 tahun 2012 baru saya mula ambil balik shaklee untuk pregnant dan terus guna sehingga pantang. Masa nilah turning pointnya bila saya memilih satu langkah yang amat bijak untuk hidup saya iaitu mendaftar menjadi ahli shaklee.

Anak shaklee :) 
Subhanaallah, tahap kesihatan saya sentiasa okey. jarang sakit-sakit. dulu saya ada masalah kulit muka yg kusam dan kering, tona tak sekata, tapi lepas amalkan shaklee kulit wajah saya berubah menjadi makin baik.

Selain daripada tahap kesihatan yang makin baik, subhanallah saya syukur sangat ke hadrat ilahi kerana jadi ahli shaklee dalam group yang betul, tidak hanya sekadar kesihatan yang saya dapat.
Tapi saya dapat jalinkan ukhwah dan dapat kenal ramaiiii kawan-kawan baru.
Pendapatan tambahan?

Alhamdulillah... mula2 jadi ahli shaklee dulu pendapatan pertama saya RM80 lebih sahaja. lepas tu meningkat jadi RM500 lebih untuk bulan ke-2 dan bulan ke-3 tu saya berjaya dapatkan side income berjumlah 4 angka. Sejak itulah saya mula merasa bonus 4 angka sampailah skrg. Oh ya, saya buat bisnes Shaklee ni secara sambilan sahaja, tanpa menggangu kerja hakiki. Buktinya, walaupun saya buat Shaklee secara sambilan, saya masih berjaya dapat markah prestasi yang cemerlang dekat pejabat.

Pencapaian dalam Shaklee
Apa yg paling saya tersentuh hati, dalam Shaklee saya menemui turning point dalam hidup. dalam Shaklee ni lah saya tergerak untuk hadir ke kursus IMKK kelolaan Dr Azizan Osman yang akhirnya telah mengubah persepsi dan diri saya yang jaaauuuuhhhh lebih baik. Saya yang sekarang bukanlah yang dulu. Saya yang dulu sentiasa stress dan selalu komplen sana sini, komplen serba serbi. Tapi saya yang sekarang sentiasa tenang, positif dan senyum sokmo.



Terima kasih Allah. Kau takdirkan aku jadi ahli shaklee dengan tidak sia-sia. Saya yakin mampu mencapai matlamat besar saya melalui Shaklee.
Allah the best partner, Dia akan bantu saya. Insyaallah
#shakleeeffect

Tiada yang lebih indah dlm hidup ini kalau kita menjadi insan terpilih yang dipilih oleh Allah sendiri untuk menjadi yang lebih baik dr sebelumnya.

Yang saya dpt simpulkan, kalau penglibatan dalam shaklee boleh memberi impak kesihatan yang lebih baik selari dengan kolam jiwa yang lebih bersih dengan fikiran seperti orang maju kenapa kita berkata tidak pada sesuatu seumpama itu? Yang buruk di mata manusia tidak semestinya buruk di mata Allah. Bukan kah Allah berkata boleh jadi kamu tidak suka, tapi itu yang terbaik untuk kamu. Dan boleh jadi yang kamu suka itulah memudaratkan kamu. 

Kita bukan mencari dunia semata sebab kita tahu akhirat itulah perkampungan yang abadi. Seboleh mungkin kami kejar untuk meraih cinta Allah. Saya juga mungkin tak jumpa perkara-perkara begini kalau tidak Allah gerakkan hati saya untuk join ahli Shaklee.

Nak tahu #shakleeeffect yang juga sangat special, jom tonton video best ini







No comments: