Tuesday, November 15, 2016

Cara Buang Jeragat Di Muka Lebih Cepat

Rata-rata wanita 30an ada masalah jeragat. Tompok-tompok jeragat di muka especially di kawasan hidung dan pipi tidak dinafikan boleh merendahkan keyakinan untuk berdepan dengan orang. Terasa seperti orang duk telek jeragat kite je kan? Malu sangat rasanya.


Macam mana nak buang jeragat tu?
Mungkin dah macam-macam krim pakai..siap buat rawatan laser tapi apa yang dapat hanyalah duit yang habis.

Dah putus asa? 

Tunggu dulu. Mungkin ini penyelesaian yang berjaya membuahkan hasil. Bila jeragat maknanya kulit rosak. Kulit rosak maknanya sel-sel rosak. Kenapa sel-sel rosak? Boleh jadi sebab pemakanan? Atau terlalu banyak terdedah dengan sinar uv.

Ya memang itu semua boleh jadi punca. Jadi penyelesaian utk rawat kulit adalah rawat sel-sel yang rosak.

Cara yang dicadangkan pakar adalah dengan antioksidan. Tapi antioksidan yang bagaimana? Vitamin C ke atau Vitamin E?


Haaa meh nak bagitau, ada antioksidan yang sangat power untuk menentang radikal bebas sekaligus melindungi dan merawat sel-sel kulit yg rosak.

Antioksidan tersebut adalah gabungan resveratrol dan 15 polyphenol yang mana fungsinya mampu untuk lindungi kulit dari rosak dan mengembalikan keremajaan kulit 25thn lebih muda.

VIVIX 

Bagaimana VIVIX dikatakan mampu untuk buang jeragat di kulit?

Kuasa resveratrol dalam Vivix dikatakan mampu untuk merawat masalah jeragat atau pigmentation ni. Actually macam mana jeragat boleh terhasil?



Warna kulit kita yang berbeza, tanda lahir mahupun bintik-bintik hitam di wajah terhasil oleh pigmen secara kolektif dipanggil melanin. Enzim utama yang terlibat dalam pengeluaran melanin adalah tyrosinase. Dan faktor yang menyumbang kepada penghasilan jeragat salah satunya adalah disebabkan faktor persekitaran.

Sinar radiasi ultraungu (UV) daripada matahari merangsang pengeluaran melanin dengan mengaktifkan tyrosinase dan enzim lain dalam melanosit, dan juga menyebabkan kerosakan DNA yang memberi kesan bagaimana melanin terbentuk dalam kulit.

Haa kat sini lah resveratrol memainkan peranannya.

Resveratrol boleh menghalang pengaktifan tyrosinase, iaitu enzim yang mana sel-sel pigmen kulit dihasilkan yang seterusnya mengawal melanin.
Piceatannol, sebatian daripada resveratrol, telah ditunjukkan boleh menghalang pigmentasi yang disebabkan oleh pendedahan cahaya UV (seperti dalam cahaya matahari), dipercayai berpunca daripada kesan antioksida resveratrol ini.

[Sumber kajian: Baumann, Leslie and Allemann, Inja Bogdan. Depigmenting Agents. [ed.] Leslie Baumann, Sogol Saghari and Edmund Weisberg. Cosmetic Dermatology Principles and Practice. New York: The McGraw-Hill Companies, Inc., 2009, 33, pp. 279-291. ISBN: 978-0-07-164128-9.]

Bagaimana Resveratrol bertindak?

Secara umum, kerja-kerja pencerahan kulit berlaku oleh satu atau lebih mekanisme:
  1. Mengurangkan pengeluaran enzim tyrosinase.
  2. Peningkatan lapisan atas sel-sel kulit mati untuk menghapuskan melanin berlebihan
  3. Menipiskan melanin dengan mengawal gen MITF yang menghasilkan protein yang membantu menggerakkan melanin daripada melanosit kepada sel kulit yang lain
  4. Rendahkan melanosomes yang sedia ada
Dalam kes penggunaan resveratrol, resveratrol muncul dengan cara menghalang tyrosinase, MITF, dan aktiviti DCT iaitu mekanisme 1 dan 3. 

Jadi nak buang jeragat di muka lebih cepat? 
Tentulah dengan Vivix, tonik antiaging yang akaya dengan gabungan resveratrol dan polyphenol (10x lebih effective berbanding resveratrol sahaja) 



Nak cepat hilaangkan jeragat? 
Hubungi ummi untuk penyelesaiannya dengan Vivix

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan


1 comment:

seri said...

ramai yg tanya cara hilangkn tompok hitam....sbnyrnya ianya jeragat...mmg degil. cuma bahan tinggi antioksida mampu memudarkAnnya